Forbes Israel Logo

הירידות בשווקים עשויות להיות הזדמנות מצוינת לרכוש מניות

חודש יולי בשווקים נפתח בצורה לא מבטיחה. הורדות הריבית ביום חמישי באיחוד האירופי ובסין לא הרשימו את המשקיעים או את הסוחרים. הירידות היו רק הקדמה לדו"ח התעסוקה המאכזב שפורסם ביום שישי, שהוביל לכך שמרבית המדדים נסגרו ביום שישי בנימה שלילית.

הורדת הריבית גרמה לתגובות מעורבות בקרב מקצוענים בשוקי ההון. בשעה שחלק תמכו בהורדות, אחרים ראו בהן סימן לכך שההתאוששות הכלכלית נמצאת במצב גרוע יותר מזה שהבנקים המרכזיים מוכנים להודות בו.

הירידות עשויות להיות נקודה טובה לקנות מניות | צילום: רויטרס

קשה לחזות את מצב ההתאוששות העולמית בנקודה הזו, משום שאין סימנים ברורים כפי שהיו ב-2007 ו-2008. אז, הניתוח הטכני (ניתוח מניות לפי גרף המניה) הפך לשלילי הרבה לפני שהפונדמנטלי (ניתוח מניות לפי ביצועי השוק והחברות) הראה על ירידות, ונשאר שלילי עד מארס 2009. הניתוח הטכני הנוכחי מראה כי המניות השלימו את מסען מטה וצפויות להתאושש, אך חשוב להמשיך להתבונן בו כדי לראות אם צפוי שינוי במגמה.

השבוע צפוי להיות נטול אירועים פיננסיים משמעותיים, מלבד פתיחת עונת הדו"חות הכלכליים בארה"ב, עם פרסום הדו"ח של חברת אלקואה מחר. ביום רביעי יפורסמו סקירות מפגישות ועדת השוק הפתוח של הבנק הפרדלי, וביום שישי יפורסמו תוצאות מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ומדד המחירים ליצרן בארה"ב.

הירידות בבורסות וול סטריט ביום שישי דחפו את המדדים המרכזיים לרשום סגירת שבוע שלילית, אולם הניתוח הגרפי הוא כזה האופייני לשלבים מוקדמים של מהלך למעלה. מספר ימים נוספים של מכירות יספיקו כדי להגיע לנקודה שממנה הגרף יזנק. אם התחזית השורית שלי נכונה, התיקון הנוכחי יכול להיות הזדמנות קנייה טובה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.