Forbes Israel Logo

הישג חסר תקדים: "שומרי הסף" ו"5 מצלמות שבורות" מועמדים לאוסקר

הישג חסר תקדים לקולנוע המקומי: שתי יצירות ישראליות מועמדות לאוסקר תחת הקטגוריה "הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר" לשנת 2013. "שומרי הסף" של דרור מורה, ו"חמש מצלמות שבורות" של עימאד בורנאט וגיא דוידי יתמודדו זה מול זה בטקס שיתקיים ב-24 בפברואר.

"שומרי הסף", סרטו התיעודי של דרור מורה, כולל ראיונות עם שישה מראשי השב"כ לשעבר: עמי איילון, אבי דיכטר, יובל דיסקין, כרמי גילון, יעקב פרל ואברהם שלום. הסרט כבר נרכש להפצה על ידי "סוני" וקטף שלל שבחים ברחבי העולם. 

צילום מתוך כרזת "שומרי "הסף"

סרטם התיעודי של בורנאט ודוידי, "חמש מצלמות שבורות", מביא את סיפורו של חקלאי פלסטיני (בורנאט) המתעד במצלמתו את הקמת גדר ההפרדה בכפר בילעין, את התנגדות תושבי הכפר להחלטה, ואת הפגנות פעילי השלום הישראליים והבינלאומיים כנגד ההחלטה. "זה מאד משמח, לא רק עבורי באופן אישי, אלא גם להרבה אנשים שהיו מעורבים במאבק הבלתי אלים נגד הגדר ובעד יחסים של שלום וצדק", אמר יוצר "חמש מצלמות שבורות" גיא דוידי לסופהשבוע. "זו זכייה של כל האנשים שהמאבק חשוב להם. עשיתי רק את תפקידי כמספר סיפורים. היו הרבה שחקנים בסרט הזה והקרדיט צריך להגיע גם אליהם".

על ההתמודדות מול "שומרי הסף" ודרור מורה, אמר דוידי: "יהיה מעניין יותר. אני מאד שמח בשביל דרור שנכנס גם לרשימה, אני שמח שבניגוד לכל הציפיות שנינו נכנסנו".

יחד עם שני הסרטים מועמדים לפרס בקטגוריה גם "איך שורדים מגפה", "המלחמה הבלתי נראית", ו"מחפשים את איש הסוכר".

מלבד הזווית הישראלית, הוצגו בטקס היום הקטגוריות המרכזיות בטקס האוסקר. בקטגוריית הסרט הטוב ביותר מועמדים "חיי פי" של אנג לי, "ארגו" של בן אפלק (אשר באופן מפתיע אינו מועמד בקטגוריית הבימוי), "לינקולן" של סטיבן שפילברג, "אהבה" של הבמאי מיכאל האנקה", "חיות הדרום הפראי" של בן צייטלין, "כוננות עם שחר" של קתרין ביגלו, "וג'אנגו ללא מעצורים" של קוונטין טרנטינו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.