Forbes Israel Logo

הישג להתאגדות: ההסתדרות הכריזה על ארגון יציג בכלל-ביטוח

היסטוריה בענף הביטוח: לאחר שטפסי ההצטרפות של העובדים נספרו לארגון והגיעו לשליש הדרוש על פי חוק הודיע יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן למנכ"ל חברת כלל ביטוח, איזי כהן כי ההסתדרות הינה הארגון היציג של 3,700 עובדים בחברה ואף מינתה ועד פעולה.

הארגון כולל את עובדים משלוש חברות בקבוצת הכלל: כלל ביטוח, כללביט וכלל אשראי ומימון. הקמת הוועד בכלל ביטוח מגיע על רקע מהלכי התייעלות ופיטורים שמובילה הנהלת החברה כאשר לאחרונה למעלה מ-100 עובדים כבר קיבלו מכתבי פיטורים ופרסומים אחרונים מצביעים על סיבוב פיטורים נוסף.

ההתארגנות החלה לפני כתשעה חודשים כאשר קבוצה של עובדים המועסקים בכלל ניסתה להתאגד. בהסתדרות טענו שהעובדים נקלעו לקשיים מפני שההנהלה פעלה בכל כוחה למנוע את ההתאגדות ועל רקע המאבק העובדים בחברה יחד עם ועדי עובדים נוספים יצאו להפגנות אל מול משרדי ההנהלה.

הפגנת עובדי כלל לפני מספר חודשים

"לאחר התארגנות עובדי פלאפון ויובנק גם עובדי כלל ביטוח מצטרפים להסתדרות", הכריז ניסנקורן. "אני קורא להנהלה להכיר בהתארגנות העובדים במסגרת ההסתדרות ולפעול יחד עם העובדים למען עתיד טוב יותר בחברה במסגרת הסכם קיבוצי לעובדי החברה שיעגן את תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי".

יו"ר ועד הפעולה, רוני רז אומר: "לאחר מאבק עובדי פלאפון וההחלטה של שופטת ביה"ד הארצי לענייני עבודה בנוגע להתארגנות עובדים בשלו התנאים אצלנו והצלחנו להקים ועד עובדים בכלל ביטוח. באמצעות נחישות בלתי מתפשרת הצלחנו להקים ועד בחברה. אני קורא להנהלה לשבת איתנו למו"מ להסדרת תנאי העסקתינו במסגרת הסכם קיבוצי ובכל הנוגע לשינוי ארגוני בחברה".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.