חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הכי קרוב למסי ורונאלדו: דירוג חולצות הכדורגל היקרות בעולם

הנדל"ן האיכותי בעולם עבור מפרסמים, פר ס"מ רבוע, לא נמצא במנהטן או בטוקיו. הוא נמצא על חולצותיהם של כוכבי הכדורגל הגדולים בעולם. המחירים עבור נתח הנדל"ן האיכותי הפכו כל כך גבוהים, שאפילו ברצלונה, אשר שיחקה במשך 113 שנים ללא סמל של ספונסר, חתמה באחרונה על עסקה עם קטאר איירווייס.

במקביל, העסקה האחרונה עליה חתמה ביולי האחרון אלופת אנגליה הטרייה מנצ'סטר יונייטד עם שברולט, במסגרתה תקבל 559 מיליון דולר במשך שבע שנים, מציבה רף חדש לחסויות ספורט. העסקה הייתה כה יקרה עד שסמנכ"ל השיווק של ג'נרל מוטורס ג'ואל אווניק פוטר מעבודתו משום שהציג אותה בצורה מסולפת להנהלת החברה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


לא נכנסו לרשימה. אוהדים של צ'לסי | צילום: רויטרס

למרות שריאל מדריד נותרה קבוצת הכדורגל בעלת השווי הגבוה ביותר בעולם, היא עדיין לא מצליחה לכבוש את הפסגה במחלקת החסויות. עסקה של 29 מיליון דולר בשנה עליה חתמה עם אתר ההימורים האירופי Bwin עקף רק במעט את צ'לסי, אשר חוזה החסות שלה עם סמסונג שווה 28.6 מיליון דולר בשנה. עם זאת, עסקה מתקרבת עם חברת התעופה של האמירויות צפויה להגדיל את הכנסותיה של מדריד מחסויות.

בדירוג חולצות הכדורגל היקרות ביותר בעולם לא נכללים חוזי החסות של מנצ'סטר סיטי ל-10 שנים עם חברת התעופה אתיחאד בשווי 640 מיליון דולר, כמו גם החוזה של ארסנל לחמש שנים בשווי 240 מיליון דולר עם אמירייטס. העסקאות הללו כוללות זכויות חסות גם על שמות האצטדיונים של הקבוצות, אשר ערכם לא מפורסם ציבורית בנפרד ממחיר החולצות, ולכן קשה "לשלוף" מהן את ערכה של החולצה לבדה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן