Forbes Israel Logo

הכל עוד פתוח: הרשות לני"ע דורשת מבן משה בטוחה של 150 מיליון שעשויה לטרפד ההסדר

הסערה סביב ההשתלטות על IDB מסרבת לגווע, וכעת מסתמן סכסוך בין הבעלים, מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין, שמאיים יותר מתמיד על השלמת הסדר החוב בחברה. מתכתובות שפורסמו הבוקר לבורסה, בין המשקיעים לבין עצמם ובין המשקיעים לנאמני ההסדר, עולה כי בין השניים מחלוקת באשר לסכומים שנתבקש בן משה להעביר לרשות לניירות ערך בעניין הבטוחות להשלמת הסדר החוב. 

הרשות לני"ע דרשה מהשניים לעביר לידיה דוחות IFRS של החברות בבעלותם, אשר בשמן נקבו כמי שיעמדו מאחורי הנפקת אי.די.בי פתוח. בעוד לחברת דולפין של אלשטיין יש דוחות כאלו, אותם ראתה ואישרה הרשות, לחברות שציין בן משה אין דוחות מעין אלו, ואף לא דוחות מדרג נמוך יותר עליהם הסכימה הרשות להתפשר. על כן, דורשת ממנו הרשות לניירות ערך כי יעמיד בטוחה בהיקף של כ-150 מיליון שקל.

ככל הנראה, בן משה ביקש מאלשטיין להשתתף עימו בסכום האמור, אולם זה סירב משום שהבטוחות נדרשו מבן משה באופן אישי ואינן קשורות אליו. חשוב לציין כי גם משרד התקשורת טרם אישר את העברת הבעלות על סלקום לידי השניים בגלל חוסר האפשרות לחשוף את מקורות הקבוצה מאחורי בן משה. ככל שלא תופקד הבטוחה כאמור, עשוי הדבר לטרפד את הסדר החוב כולו.

בעיות בזוגיות? אדוארדו אלשטיין | צילום: יקי צימרמן

בנוסף, אתמול בשעות הערב התקבלו אצל אי.די.בי מכתב מטעם קבוצת אקסטרה של בן משה, לפיו מבהירה האחרונה כי הקמת תאגיד ייעודי על ידי אלשטיין ודולפין מצריכה את הסכמת כל הנוגעים בדבר וכי היא עצמה מתנגדת למהלך שכזה. עוד במכתב ביקשו מצידו של בן משה להבהיר כי גם אם יוקם תאגיד כזה אין בו כדי לפגוע בהתחייבויותיו של אלשטיין לפי ההסדר.

מנגד, כפי שעולה ממכתב התגובה של אלשטיין לבן משה, נועדו מהלכיו של האחרון להסיט את האש הציבורית מדרישתה של הרשות לני"ע כלפיו, אל אלשטיין, על לא עוול בכפו. על פי המכתב, אין לקבוצת אקסטרה כל מקום לדרוש מאלשטיין ומדולפין בטוחות כלשהן, ואף אין ביכולתה להתנגד להקמת חברת הבת, שהוצגה בפני בית המשפט ובפני הרשויות.

אם לא יימצא פתרון בתקופה הקרובה מאד, הנאמנים של ההסדר אייל גבאי ועו"ד חגי אולמן, ככל הנראה יעבירו את ההכרעה בסוגייה חזרה אל השופט איתן אורנשטיין המטפל בתיק, זאת כדי להשלים את ההסדר בשבוע הבא ולא להיגרר לעיכובים נוספים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.