Forbes Israel Logo

הכנסת אישרה: המע"מ יעלה ל-18%; לפיד טס לחו"ל – ולא השתתף בהצבעה

מס ערך מוסך יעלה ב-1% מ-17% ל-18% בלילה שבין שבת לראשון – כך אישרה היום הכנסת בתום דיון סוער במליאה. ההחלטה אושרה ברוב של 45 חברי כנסת מול 39 ונמנע אחד.

את תשומת הלב המרכזית במליאה תפס דווקא מי שלא נכח בה באותה השעה – שר האוצר יאיר לפיד, אשר יצא לפני כן בדרכו לחו"ל. בעת הדיון אמר חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) כי לפיד, אשר ביטל אתמול את נסיעתו לכנס מדינות ה-OECD, נוסע לחופשה פרטית. "הוא מעלה את המע"מ לתושבי דרום תל אביב ונוסע לחופשה פרטית", אמר. "העדרותו היא יריקה בפרצוף של בוחריו", הוסיפה ח"כ מירי רגב (ליכוד).  

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה כי "נסיעתו של שר האוצר לכנס שרי האוצר של מדינות ה-OECD בוטלה לאור המשבר הקואליציוני בנושא השוויון בנטל. לאור פתרון המשבר הבוקר, יצא לפיד לפאריס, שם ייפגש עם שר החוץ הצרפתי, פגישה שתוכננה במסגרת ביקורו שם".

יאיר לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

סגן שר האוצר, מיקי לוי הגן מוקדם יותר על ראש הסיעה שלו: "זה עוד אחד מניי השקרים. היעלה על דעתכם? עד כדי כך ירדתם לשפל? הוא נסע בשליחות ישראל לכנס של ה-OECD".

"זו ידיעה שנשמעת לא הגיונית", הגיבה יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ'. "אבל אתמול הוא לא נסע בשל משבר מומצא, כדי שלא נדון בדבר הזה. כדי שחס וחלילה לא נדבר על הדברים האמיתיים. כמה אפשר להאמין למעשיות?".

במהלך הדיון על העלאת המע"מ אמרה יחימוביץ' לחברי הקואליציה: "איך אתם לא מתביישים? מאיפה אתם הולכים להביא את הכסף, מתמלוגים על משאבי הטבע? ממס עיזבון על ירושות? מהרווחים הכלואים? לא, אלא מאלה שאין להם לוביסטים. מי שעני מאוד לא אמור לשאת את מערכת המיסוי על גבו. אתם מטילים מס על העניים ביותר, במקום להיפגש עם טייקונים, שלפיד ייפגש עם מעמד הביניים. אף אחד מהקואליציה לא שלם עם ההחלטה הזו".

"אף אחד לא רוצה להעלות את המע"מ. הבעיה היא שיש לנו חור של 40 מיליארד שקל שצריך לכסות", הגן יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), על ההחלטה. "במהלך הימים הבאים נצטרך לשבת ולהחליט מה עדיף על מה כדי שנוכל לעשות כאן שינויים. אני קורא לכולם להצביע בעד לא כי אנחנו אוהבים את הנושא אלא משם שאנחנו צריכים אותו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן