חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הכתה את התחזיות: רווחי גוגל עלו ב-6% ל-2.89 מיליארד דולר

חברת גוגל פרסמה אמש את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2012. דוחות גוגל הכו את תחזיות האנליסטים על עלייה של 5% ברווח הנקי של החברה שהסתכם ב-2.89 מיליארד דולר, כלומר 8.26 דולר למנייה. הכנסותיה של גוגל ב-2012 הסתכמו ב-9.83 מיליארד דולר, זאת בהשוואה ל8.13 מיליארד דולר בסוף 2011. צפי האנליסטים היה להכנסות של 121.3 מיליארד דולר בלבד. 

בדומה לשנים קודמות, הרבעון האחרון של 2012 היה החזק ביותר של גוגל בשנה החולפת. הסיבה לגידול בהכנסות החברה הוא השקתם של מוצרים חדשים במהלך החודשים אוקטובר-דצמבר וכן התחזקותה של החברה בשווקים בינלאומיים רבים. 

ברבעון הרביעי של 2012 רשמה גוגל עלייה של 18% בהכנסותיה מפרסום שהסתכמו ב-8.64 מיליארד דולר. נתח השוק של גוגל בתחום הפרסום צמוד חיפוש הוא 86%, זאת בהשוואה למנוע החיפוש בינג של חברת מיקרוסופט ומנוע החיפוש של חברת יאהו בעלי נתח שוק של 8%. 

לארי פייג', מנכ"ל גוגל | צילום: רויטרס

גם מערכת ההפעלה של גוגל לטאבלטים וסמארטפונים- אנדרויד נחלה הצלחה ברבעון האחרון של 2012. הביקושים למכשירי הנקסוס שהחברה פיתחה בעצמה רשמו עלייה של כ-10% במדינות אירופה ומספר מדינות אף דיווחו על מחסור במלאי. 

הנקודה השלילית בדוחות גוגל היא ההפסד התפעולי עליו דיווחה חברת מוטורולה, אותה רכשה ענקית החיפוש השנה. ההפסד התפעולי של חטיבת מוטורולה הסתכם ב-353 מייליון דולר. מנהל חטיבת הפיננסים בגוגל פטריק פיצ'ט אף הזהיר מפני תנודות נוספות בדוחותיה של החברה ברבעונים הקרובים, זאת כתוצאה מהשך תהליך הרה ארגון שעוברת החברה. במסגרת תהליך זה, הגיעה גוגל להסכם מכירת חטיבת הממירים של מוטורולה לחברת הטלקום אריס תמורת 2.35 מיליארד דולר. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן