Forbes Israel Logo

הלחץ הציבורי עשה את שלו: לאומי ביטל הסדר החוב עם דנקנר

הסערה הציבורית שעורר הסדר החוב בין בנק לאומי לבין גנדן, החברה הפרטית בבעלותו של נוחי דנקנר, עשתה את שלה: הבנק ביטל היום את הסדר החוב עם נוחי דנקנר, לפי ימחקו 150 מיליון דולר מחובו של דנקנר לבנק. 

"לאור ההתפתחויות האחרונות סביב עסקת אלשטיין גנדן, להערכת הבנק אפסו הסיכויים להתממשותה", נאמר בהודעת הבנק. "כחלק מהתנאים להשקעה אלשטיין בגנדן, נדרש בין היתר, מכלול של הסדרים במערכת הבנקאית והפיננסית, אשר להערכת הבנק אינם ניתנים לגיבוש. מנכ"לית הבנק, רקפת רוסק עמינח, הנחתה את הצוות המקצועי העוסק בכך, לפעול למיצוי כל האפשרויות העומדות לרשות הבנק לגביית החוב". הודעת לאומי מהווה כמובן חדשות רעות עבור בעל השליטה באי.די.בי אחזקות, אשר עלול להתקשות להישאר בעל השליטה בחברה.

נוחי דנקנר הודיע בתגובה: "העסקה לפיה אלשטיין ישקיע כספים נוספים בגנדן תקפה, שרירה וקיימת. בתחילת השבוע הקרוב אני אמור להיפגש עם אדוארדו אלשטיין לצורך קידומה המהיר של העסקה. נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות קיבלה עדכון לגבי כל המהלכים בנושא זה הנעשים בתיאום מלא עימה. אנו משוכנעים שגם עם הבנקים נגיע למתווה שיהיה מוסכם עליהם ושבמסגרתו הבנקים יוכלו לקבל את מלוא החובות כלפיהם".

מנציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות נמסר כי "הנציגות תקיים הערכת מצב מחודשת בעקבות הודעת בנק לאומי".


מנכ"לית הבנק ויו"ר הדירקטוריון | צילום: רויטרס

אתמול דחתה רוסק-עמינח את הביקורת שההסדר נעשה בשל הקשרים האישיים של הבנק עם דנקנר וטענה כי ההסדר משרת את טובתו של הבנק: "לדעת הנהלת הבנק והדירקטוריון, זהו המתווה המיטבי עבור הבנק כנושה של קבוצת גנדן ואי.די.בי. המתווה המתגבש להסדר הינו עם חברת גנדן הולדינגס ולא עם בעלי השליטה בה", מסרה.

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', אומרת כי ביטול העסקה המפוקפקת עם נוחי דנקר הוא נצחון אדיר של הציבור בישראל. "מתברר שהציבור לא אדיש, לא מנומנם, נבון ומבין גם בהסדרי חוב שאי הצדק וחוסר ההגיון הכלכלי זועק מהם", אמרה היום יחימוביץ'. "מסר ברור הועבר לטייקונים הממונפים: הסתיים העידן שבו משתמשים בלי הבחנה בכספי החוסכים, וכשכושלים עסקית – הם לא משלמים והציבור הוא זה שנדרש לשלם". יחימוביץ' הזהירה כי הקרב לא תם וכי גל הסדרי חוב גדול עומד בפתח, "ואולם תמרור אזהרה חד וברור הוצב לפני בעלי ההון, הבנקים, הגופים המוסדיים והרגולטורים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.