Forbes Israel Logo

הלמ"ס: הצמיחה ברבעון השלישי של 2012 עודכנה ל-2.9%

עידכון: התוצר המקומי הגולמי, במחירים קבועים ולאחר ניכוי השפעת העונתיות, עלה ברבעון השלישי של שנת 2012 ב-2.9% בחישוב שנתי. זאת לעומת אמדן קודם אשר עמד על צמיחה של 2.8% ולאחר עלייה של 3.1% ברבעון השני ושל 2.9% ברבעון הראשון. כך פרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

העלייה בתוצר ברבעון השלישי השנה משקפת עלייה בהוצאה לצריכה פרטית וירידה ביצוא סחורות ושירותים ובהשקעות בנכסים קבועים. ההוצאה לצריכה ציבורית נותרה כמעט ללא שינוי. בנוסף, היתה גם ירידה ביבוא סחורות ושירותים. זאת, על פי אומדנים מוקדמים לחשבונות הלאומיים לרבעון השלישי של 2012.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

התוצר העסקי עלה ברבע השלישי של שנת 2012 ב-3.0% בחישוב שנתי, לאחר עליות של 3.5% ברבעון השני ושל 2.7% ברבעון הראשון. התפתחות התוצר העסקי ברבעון השלישי של 2012 מבטאת עליות בתוצר ענף התעשייה (16.6% בחישוב שנתי) ובתוצר ענפי התחבורה, האחסנה והתקשורת (5.9% בחישוב שנתי).

לעומת זאת, היתה ירידה בתוצר ענף הפיננסים השירותים העסקיים (1.8% בחישוב שנתי) ובתוצר ענפי המסחר, שירותי אירוח ואוכל (9.6% בחישוב שנתי). תוצר ענף הבינוי נותר כמעט ללא שינוי (ירידה של 0.2% בחישוב שנתי).

שר האוצר יובל שטייניץ (מימין) וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

יבוא הסחורות והשירותים ירד ברבעון השלישי ב-10.9% בחישוב שנתי, לאחר ירידה של 13.5% בחישוב שנתי ברבע הקודם. יבוא הסחורות והשירותים למעט יבוא ביטחוני, אוניות, מטוסים ויהלומים ירד ברבעון השלישי של 2012 ב-12.2% בחישוב שנתי, לאחר ירידה של  6.6% בחישוב שנתי ברבע הקודם.

ירידה זו מבטאת ירידות הן ביבוא סחורות אזרחיות והן ביבוא שירותים אחרים. סך המקורות שעמדו לרשות המשק מתוצר מקומי ומיבוא ירד ב-0.8% בחישוב שנתי, אחרי ירידה של 2.2%  ברבעון הקודם. 

פירוט השימושים במקורות מראה שההוצאה לצריכה פרטית עלתה ברבע השלישי של שנת 2012 ב-1.6% בחישוב שנתי, שפירושו ירידה של 0.3% בהוצאה לצריכה פרטית לנפש. הירידה בהוצאה לצריכה הפרטית לנפש ברבעון השלישי באה לאחר יציבות ברבע הקודם, ועלייה של 5.6% בחישוב שנתי ברבע הראשון של 2012.

הירידה בהוצאה לצריכה הפרטית לנפש ברבעון השלישי של 2012 משקפת ירידה של 20.4% בחישוב שנתי בהוצאה למוצרים בני קיימה לנפש, לאחר ירידה של 3.2% בחישוב שנתי בסעיף זה ברבע הקודם. ירידות בולטות נרשמו בהוצאות לרכישות כלי רכב לשימוש פרטי – ירידה של 32.7% בחישוב שנתי (9.4% בחישוב רבעוני) ובהוצאות לרכישת ציוד משק הבית, כגון: מקררים, מכונות כביסה, מזגנים – ירידה של 8.1% בחישוב שנתי. לעומת זאת, ההוצאות לרכישת ריהוט עלו ברבע השלישי ב-4.2% בחישוב שנתי. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.