חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המבוגר האחראי: האיחוד האירופי יקים גוף לטיפול בבנקים בעייתיים

האיחוד האירופי ממשיך לחפש פתרונות למשבר החוב המחריף במוסדות הפיננסיים בגוש היורו. הנציבות האירופית עובדת בימים אלה על גיבוש הצעת חוק להקמת גוף משותף שימונה על טיפול בבנקים הבעייתיין באיחוד. מדובר בסוכנות מיוחדת שתהיה כפופה לבנק האירופי המרכזי, שתהיה אחראית על התמודדות עם חובותיהם של המוסדות הפיננסיים ותהיה בעלת סמכות לסגור אותם במידת הצורך. 

מטרת הקמתה של הסוכנות החדשה תהיה העברת ההתמודדות עם בעיותיהם של המוסדות הפיננסים מהציבור לבנקים עצמם כך שנטל החוב לא ייפול על משלמי המסים במדינות האיחוד. לדברי האחראי על המדיניות הכלכלית של הנציבות האירופית, מייקל ברנייר, "ההצעה תחזק את הסמכויות החוקיות של הנציבות האירופית". ברנייר גם אמר כי הטיפול בבנקים תעשה בשיתוף עם ממשלות גוש היורו. 

"על מנת לאחר את הפיקוח על המערכת הבנקאית עלינו לתת לגוף מסויים סמכויות חוקיות נרחבות", אמר ברנייר והוסיף "קבלת החלטות היא שונה מפיקוח". 

צילום: רויטרס

על פי הצעת החוק החדשה יקבל הבנק האירופי המרכזי סמוכויות פיקוח בלעדיות על למעלה מ-6,000 בנקים הפועלים בגוש היורו, אולם ההתנהלות היומיומית של המוסדות הפיננסיים תפוקח גם על ידי הרשויות הלאומיות. 

בחלק מהבנקים הביעו חשש כי מתן סמכויות נרחבות לבנק האירופי יגרום לכשלים בהתנהלותו של המוסד הפיננסי הבכיר באיחוד האירופי וכי ההשלכות של המהלך השגוי יכו בגוש היורו בעתיד. המתנגדים להצעת החוק טוענים כי התנהלות כושלת של הבנק האירופי תגרום לפגיעה במוניטין שלו בשווקים. 

הפתרון לבעיה זו הוא הפרדת הסוכנות האחראית על המוסדות הבעייתיים מהבנק האירופי המרכזי, כך שתפעל באופן עצמאי. 

הצעת החוק זוכה לתמיכה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שהביעה בשבוע שעבר את הצורך של האיחוד האירופי בפיקוח משותף על הבנקים. לטענתה, הקמת גוף האחראי על המוסדות הפיננסיים בגוש היורו צריך להיות תנאי מקדים לכל חבילת חילוץ לכלכלות החלשות שתוצע על ידי מנגנון היציבות האירופי

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן