Forbes Israel Logo

המהפך של יקב טוליפ

דווקא בתקופת הקורונה עבר יקב טוליפ מהפך והחל להנגיש את היינות האיכותיים של היקב, מהבולטים בארץ, לקהל הצעיר

יקב טוליפ, אחד היקבים הבולטים בארץ, לא מפסיק לחדש ולהפתיע – בעיקר בהישגים ייננים יוצאי דופן וביכולת להמציא את עצמו מחדש.

יקב טוליפ תמיד היה על המפה הבינלאומית, אבל בשנים האחרונות הוכיח שגם יקבי בוטיק ישראלים יכולים לכבוש את העולם. רק לפני כמה ימים קיבל ה"בלק טוליפ", יין הדגל של היקב את הציון הבלתי יאומן של 95 נקודות ומדליית זהב בתחרות היין הנחשבת בעולם, דיקנטר.

מאז תחילת מגיפת הקורונה הצליחו ביקב לעשות את "המהפך" שחיכינו לו מצד היקבים הישראלים – הנגשת היין בצורה הטובה ביותר לקהל היעד הצעיר, אם דרך הרשתות החברתיות ואם דרך מכירות האונליין שגרמו לחבר'ה הצעירים להזמין וליהנות מיינות עד הבית כפי שהיו מזמינים בגדים, או אוכל.

תמיד מפתיע, יקב טוליפ. צילום: יקב טוליפ
תמיד מפתיע, יקב טוליפ. צילום: יקב טוליפ

לוטן ויסמן, מנהלת השיווק ומבעלי היקב, מעידה: "הקורונה שינתה את פני המשחק. בעולם האלכוהול והיין זה מורגש מאוד, אנשים שותים יותר ולא מפחדים להשקיע ביינות טובים. מה שהכי משמח לראות זה את הדרישה ליינות שלנו מהאנשים. אנחנו לומדים ונחשפים לעולמות שיווק חדשים ומרתקים ולא מפחדים להשקיע בזה גם בהיבט הכלכלי וגם במשאבי הזמן".

רועי יצחקי, המנכ"ל ובעלי היקב מוסיף כי "למרות הפגיעה של הקורונה אנחנו תמיד שמים את העובדים בראש סדר העדיפות ולכן לא פיטרנו אף עובד ולא הורדנו בשכר".

הקורונה שינתה את פני המשחק. לוטן ויסמן, מנהלת השיווק ומבעלי היקב. צילום: באדיבות הייקב

הכל התחיל בשנת 2003. החזון של היקב היה ברור מיומו הראשון, יקב בוטיק איכותי בעל אג'נדה חברתית. את היקב הקימה משפחת יצחקי בכפר תקווה, בפאתי היישוב קריית טבעון. כפר תקווה נוסד בשנות השישים של המאה שעברה במטרה לספק חיים מלאי יצירה משקמת ותקווה לאנשים בוגרים בעלי צרכים מיוחדים.

תמיד במפה הבינלאומית, יקב טוליפ.  צילום: יקב טוליפ
גם יקבים ישראלים יכולים לכבוש את העולם, יקב טוליפ. צילום: יקב טוליפ

"בהתחלה חשבתי שאני עושה משהו טוב לקהילה כשאני מעסיק את אנשי הכפר ביקב", אומר יצחקי. "אבל מהר מאוד הבנתי שאנשי כפר תקווה עושים לי טובה הרבה יותר גדולה. היו גם חששות שאולי האג'נדה החברתית לא ממש מתחברת לשיווק יין אבל מהר מאוד הבנו שהקהל טועם ומרגיש ביינות שלנו לא רק איכות, אלא את האהבה והתשוקה של כולנו ליין ואנשים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן