חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המלחמה הבאה של עולם הסמארטפונים: נוקיה נגד סמסונג

שכחו מהמלחמות של אפל נגד סמסונג. המלחמה הגדולה היא דווקא על השוק הבסיסי ביותר והיא תהיה בין נוקיה לבין סמסונג. המכשיר האחרון של סמסונג יכול להיות גם הצעד ההרסני ביותר שעשתה ענקית הקוריאנית. המכ/שיר מבוסס הג'אווה ייקרא רקס ויהיה בעל מסך של 2.8 על 3.5 אינץ' ומצלמה של 3.2 מגה פיקסל. מי המפסידה הגדולה ביותר מהחדשות האלו? אין ספק כי זו נוקיה.

הנתנוים של נוקי לרבעון הרביעי של 2012 הביא את הסמארטפונים של החברה לקצב מכירות שעמד על 15.9 מיליון יחידות, כמעט אותו נתון שהציגה נוקיה לפני שהחליפה לווינדוס-פון.

דגם ה-Asha של נוקיה הוא אחד הפופולארים ביותר של החברה. בעוד הוא לא משוכלל ומתקדם כמו הווינדוס-פון הוא בעל נתונים מעל הממוצע ומציע את כל הדברים הנחוצים ברמה טובה. האסטרטגיה של נוקיה מתבססת על כך שדגם ה-Asha ימשיך להיות רב המכר שלה.


נוקיה מול סמסונג | צילום: רויטרס

החדשות מצד סמסונג למעשה אומרת כי החברה הקרואינית נכנסת לשוק של דגם ה-Asha במכשיר זול יחסית אך מספיק טוב. סמסונג תכנס לשוק הזה עם מלוא העוצמה שלה ובוודאי שצעד זה גורם לנוקיה לנוע באי נוחות. כי אחרי הכל מדובר בסמסונג – זו שלקחה לנוקיה את הכתר ונתפסת כיום כיצרנית הגדולה ביותר בעולם.

זו הולכת להיות המלחמה הגדולה של עולם הסמארטפונים. האחיזה של נוקיה במדינות ה-BRIC (ברזיל, רוסיה, הודו, סין – השווקים המתפתחים) חזקה מאוד, ומדינות אלו הן קהל היעד הגדול ביותר של סוג הסמארטפונים האלה. מצד שני, סמסונג מציעה את חווית הגלקסי במכשיר זול יותר עם מערכת אנדרואיד חדשה. זה לא אפל נגד סמסונג, זה רקס נגד Asha

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן