חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הממונה על שוק ההון עודד שריג יפרוש מתפקידו בסוף אוגוסט

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג, הודיע לשר האוצר יאיר לפיד על כוונתו לפרוש מתפקידו בסוף חודש אוגוסט הקרוב. ההודעה מגיעה יממה לאחר שהמשנה לשריג, רו"ח לי דגן, הודיעה גם היא על פרישתה ממשרד האוצר

שריג מונה לתפקידו בינואר 2010. בתקופת כהונתו הוביל האגף שורת מהלכים משמעותיים לשוק ההון: הקמת מסלקה פנסיונית ואתר למציאת כספים אבודים, הבניית ההסדרה של האגף על פי סטנדרטים בינלאומיים, הורדת דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני, הקמת מחלקת אכיפה ופיקוח באגף, ביטול מקדמים מובטחים בביטוחי מנהלים ועוד. בנוסף, האגף ייעל ופיתח את היחידה לפניות הציבור באגף, שנותנת מענה מהיר לתלונות חוסכים ומבוטחים.

עם זאת, בתקופתו נרשמה גם האטה משמעותית בפעילות הבורסה בישראל. משנת 2008 ועד סוף 2012 ירד מספר החברות שמניותיהן רשומות בבורסה ב-16% כשהמשמעות היא ש-90 חברות הוציאו עצמן משם. בהסתכלות על השנתיים האחרונות המספרים אף מדאיגים יותר, כאשר בין 2011 ל-2012 איבדה הבורסה 41 חברות.

במקביל, חלה בתקופתו ירידה דרמטית בנפח המסחר באחד העם. ב-2010 עמד מחזור המסחר היומי הממוצע במניות על 2 מיליארד שקל, ב-2012 הוא כבר צנח ל-1.1 מיליארד – ירידה של 45%.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

לאחר ההודעה על עזיבה אמר שריג: "אני מודה לאנשים המצוינים באגף שוק ההון ובמשרד האוצר על עבודה משותפת קשה, מאומצת ופורייה. ביחד קידמנו את שוק ההון, הביטוח והחיסכון בשורת צעדים שישפרו את חייהם של חוסכים ויקלו על עבודת גופים מפוקחים. מחליפי יקבל אגף מקצועי מאוד, שימשיך לפקח, לבקר ולכוון את השוק המרכזי והחשוב הזה".".

"אני מצר על עזיבתו של שריג", אמר שר האוצר יאיר לפיד. "שריג קידם את הרגולציה בישראל לסטנדרטים בין לאומיים, קידם את נושא הטיפול בדמי הניהול וקידם בניית תשתית מודרנית לחסכון הפנסיוני".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן