Forbes Israel Logo

המנגל הטבעוני הראשון: "חוגגים את העצמאות בלי בשר על האש"

תופעת הטבעונות הצוברת תאוצה הגיעה גם לחגיגות יום העצמאות. השנה משתתפים כ-500 איש במנגל טבעוני המוני שמתקיים היום בגני יהושע. את האירוע יזמה העמותה למען עתיד טבעוני הפועלת להפיכת אורח החיים הטבעוני לנגיש יותר עבור הצרכנים. 

עומרי פז, ממקימי העמותה, טוען כי האירוע זוכה לפופולריות רבה. "הכרטיסים לאירוע נמכרו כולם תוך שבוע. אם לא היינו מפסיקים את המכירה היינו מגיעים ל-1,500 משתתפים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לדברי פז, מטרת האירוע היא לאפשר לכל אדם טבעוני לחגוג את יום העצמאות מבלי "לראות חיות מתות מול הפנים". "עבור הטבעונים יום העצמאות הוא היום הנורא ביותר בשנה, ואנחנו רוצים להראות לאנשים שיש היום אופציות טבעוניות לכל דבר, גם למנגל ביום העצמאות". 

תמורת 35 שקל מקבלים משתתפי המנגל הטבעוני 1,000 מנות של המבורגרים עשויים מעדשים ואורז, נקניקיות סייטן, 150 מנות של סלטים ו-200 שיפודים, קינוחים טבעוניים ובקבוקי שתייה – כולם תרומה של חברת "טבע דלי". בנוסף, במהלך האירוע מתקיימות סדנאות למבוגרים ופינות יצירה ומשחק לילדים. 


צילום: ingimage/ASAP

פז, שהפך לטבעוני לפני כשנה, טוען כי המעבר לאורח החיים הזה מועיל גם מבחינה כלכלית. "המעבר לתפריט טבעוני מקטין את סל הקניות ב-40%-50%. עיקר התפריט מורכב מפירות וירקות, שעולים שקלים בודדים לקילו, ומעדשים וקטניות שמחירם לא עולה על 30 שקל לקילו".

העמותה למען עתיד טבעוני פועלת על בסיס התנדבותי בלבד. לדברי פז, בחצי השנה הראשונה פעלה העמותה במימון מקימיה ולאחר מכן נפתחה האופציה לתרומה מהציבור. "ההוצאות שלנו מינימליות משום שאנחנו לא מקבלים משכורת ואין לנו משרדים". 

אחת הפעילויות העיקריות של העמותה היא מיזם ה-Vegan-Friendly במסגרתו פועלים מתנדבי העמותה לעידוד בתי עסק לשילוב מנות טבעוניות בתפריט תמורת פרסום חינם. בין המסעדות שכבר הצטרפו ליוזמה: ביסטרו נועה של השף ניר צוק והאספרסו בר שישקו בימים הקרובים תפריט טבעוני. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.