Forbes Israel Logo

המסחר באחד העם ננעל בעליות: דלק טיפסה ב-2.6%

יום המסחר הראשון בשבוע באחד העם ננעל בעליות שערים על רקע השיאים החדשים של המדדים בארה"ב, ולנוכח האופטימיות בשוק האמריקני בנוגע להמשך ההרחבה הכמותית. מניות קבוצת דלק ואלון רבוע כחול דחפו את המדדים לעליות, לאחר שטיפסו ב-2.6% ו-7.4% בהתאמה.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.5%, ת"א 100 טיפס גם הוא ב-0.5%, ומניות הבנקים נחלשו ב-0.2%. מדד הנפט והגז זינק ב-1.7% בהובלת שמן, שטיפסה ב-11.6%, מדד הנדל"ן התחזק ב-0.8% ומדד התקשורת המשיך לטפס ועלה ב-1.4%.

הפתעה בדו"ח הערכת המשאבים לקידוח "כריש": כמות הקונדנסט (נוזל המתקבל תוך הליך הפקת הגז ומשמש להפקת תזקיקים לתעשיית הדלקים) שנמצאה בקידוח כמעט ושווה להיקף חביות הקונדנסט במאגר "תמר" (כ-13 מיליון חביות) – זאת כאשר מאגר תמר גדול פי חמישה מ"כריש". ב"תמר","לווייתן" ו"כריש" ישנם על פי דוחות הרזרבות בסך הכל כ-60 מיליון חביות קונדנסט.

על פי דוח הערכת המשאבים של חברת NSAI שפירסמו היום השותפות במאגר "כריש", דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט, באומדן המשאבים הטוב ביותר נמצאו משאבים מותנים בהיקף של TCF 1.3 של גז טבעי. בנוסף, מכיל המאגר בהסתברות גבוהה עוד TCF 0.5 (משאבים מנובאים, פרוספקטיביים) של גז טבעי – ובסה"כ TCF 1.8. מנית דלק קידוחים עולה ב-1.6% עם פתיחת המסחר ואילו מנית אבנר עולה גם היא ב-1.7%.

צילום: אהוד כהנים

אלווריון מתקרבת לסוף הדרך: חברת התקשורת הדואלית הודיעה בצהריים לבורסה כי לא תתנגד לבקשה של בנק סיליקון ואלי מיום חמישי למנות לחברה כונס נכסים לחברה. "מועצת המנהלים של החברה החליטה שלא להתנגד לבקשה שהוגשה על ידי בנק סיליקון לבית המשפט מחוזי בתל אביב – למינוי כונס נכסים", נכתב בהודעת החברה לבורסה. מניית החברה נפלה ב-24% לפני פרסום ההודעה, ולאחריה הייתה בהפסקת מסחר עד לנעילה.

בנק הפועלים נוגס בקופת אי.די.בי אחזקות: הבנק גבה מהחברה 3.6 מיליון שקל – כך עולה מדיווח לבורסה של חגי אולמן, המשקיף מטעם בית המשפט בעניין אי.די.בי. בקופת אי.די.בי אחזקות, חברה חדלת פרעון, עומדים כרגע כ-180 מיליון שקלים שאמורים לשמש את נושי החברה כולה (הבנקים ומחזיקי האג"ח) במקרה של הסדר חוב. לפני מספר ימים הודיע בנק הפועלים כי ביצע קיזוז באופן חד צדדי מכספים אשר עמדו בפקדון ברשות הבנק. הבנק מצדו טוען כי בהיעדר כל צו להקפאת הליכים הוא זכאי לפעול לצמצום החוב של חברת אחזקות כלפיו.

מניית אל על נפלה ב-2.5% אחרי שקרן פימי, שאמורה לרכוש את חברת התעופה, הודיעה על הארכת המועד האחרון להשלמת התנאים המתלים לקיום העסקה ב-45 ימים, אך הוסיפה כי בשל הסיכוי הנמוך להתממשות העסקה, היא מאפשרת לאל על לנהל מגעים להשקעה עם גורמים אחרים, שיגיעו בנוסף לפימי או במקומה. הסיבה להארכת המועד היא התעכבות החתימה על הסכם קיבוצי עם העובדים, אשר מהווה תנאי בסיסי להשלמתה. בהודעה שמסרה אל על לבורסה נכתב כי המועד להשלמת התנאים המתלים לקיום העסקה נדחה מ-16 ביולי ועד ה-29 באוגוסט. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן