חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המסחר באחד העם ננעל בעליות: מניות הבנקים טיפסו ב-1.1%

יום המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים על רקע פרסום נתוני מאקרו חיוביים בארצות הברית וכניסתה לתפקיד של הנגידה הזמנית של בנק ישראל קרנית פלוג. המשקיעים ממתינים לראות כיצד ייפתח שבוע המסחר המקוצר בוול סטריט. באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה חיובית. השבוע תחל עונת הדוחות הרבעוניים בעולם. 

מדד ת"א 25 עלה ב-0.4%, ת"א 100 התחזק ב-0.5%, מדד הבנקים קפץ ב-1.1%. מניות הגז והנפט נסחרו בירידה של 0.1% ומדד הנדל"ן הוסיף 0.9%.

הבורסות באסיה ננעלו במגמה חיובית: הונג קונג טיפסה ב-1.7%, טוקיו התחזקה ב-1.3% ובורסת שנחאי עלתה ב-0.8%.

מדד פעילות מגזר הייצור בארה"ב חצה את רף ה-50 נקודות שמפריד בין צמיחה ולהתכווצות וטיפס בחודש יוני לרמה של 50.9 נקודות לעומת רמה של 49 נקודות בחודש הקודם, מסר היום מכון המחקר ISM. העלייה אף הייתה מעל לתחזיות האנליסטים שהעריכו כי המדד יעלה ל-50.5. 

נגיד בנק ישראל הפרופסור סטנלי פישר סיים אתמול רשמית את תפקידו בבנק. מי שתמלא את מקומו באופן זמני תהיה מספר 2 בבנק ישראל – קרנית פלוג שתכנס לתפקידה היום, עד שיושלם תהליך אישור מינויו של הנגיד החדש-ישן הפרופסור יעקב פרנקל.

צילום: רויטרס

מניית חברת הביומד נסווקס תמשיך לרכז עניין, לאחר שהודיעה על כוונת חברה סינית להשקיע בה מיליון דולר בתמורה ל-10% ממניותיה. ההשקעה משקפת לנסווקס שווי של 10 מיליון דולר.

הקרב על אי.די.בי ממשיך להתחמם לקראת ה-7 ביולי – הדד ליין בו צריכים הצדדים להגיש הצעות להסדרי חוב לבית המשפט. ביום חמישי האחרון פרסם בעל השליטה הנוכחי נוחי דנקנר מכתב תשובה למשקיף מטעם בית המשפט חגי אולמן. "בתקופה הקרובה יבוצעו השקעה/השקעות משמעותיות באי.די.בי פתוח" כתב דנקנר. בעל השליטה חשף כי ב-50 הימים האחרונים קיים 12 פגישות עם משקיעים פוטנציאלים. עוד כתב דנקנר כי במסגרת הסדר חוב שמגובש בימים אלה, לאי.די.בי אחזקות מתוכננת השקעה של 375 מיליון שקל.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן