Forbes Israel Logo

המסחר באחד העם ננעל בעליות קלות: אלביט הדמיה צללה 9.4%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל בעליות קלות כשעיני המשקיעים מופנות לעבר ארה"ב, שם ממשיכים בכל העת הדמוקרטים והרפובליקנים לנסות ולהגיע להסכם לגבי הצוק הפיסקלי. דיון חירום ייערך היום בבית הנבחרים האמריקני במטרה למנוע שורת קיצוצים והעלאות מסים עם תחילת השנה האזרחית.

ת"א 25 עלה ב-0.2%, ת"א 100 התחזק ב-0.3%, מדד הבנקים ירד גם ב-0.1%, מדד הנפט והגז רשם עלייה של 0.2% ומדד התקשורת הוסיף 0.3% מערכו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

נשיא ארה"ב ברק אובמה הגביר הלילה את הלחץ על הרפובליקנים: "הגיעה השעה לפעולה מיידית", אמר אובמה, "משכורתו של כל אמריקני עלולה לקטון בצורה משמעותית אם לא ימצא פיתרון. הקונגרס עוד יכול למנוע זאת אם יפעל בצורה מיידית".

בוול סטריט ננעל ביום שישי שבוע המסחר בירידות חדות על רקע המאמצים של הרגע האחרון של הנשיא אובמה וסגנו ג'ו ביידן לגשר על הפערים בין הרפובליקנים לדמוקרטים בסוגיית התקציב. אם ייכשלו המגעים בין הצדדים עלולה ארה"ב ליפול למיתון עמוק. מדד הדאו ג'ונס צנח ב-1.2%, ה-S&P 500 איבד 1% מערכו והנאסד"ק נחלש ב-0.8%.

 

צילום: אהוד כהנים

בארץ, לאחר שסוכנות דירוג האשראי מעלות חתכה את דירוגה של חברת אלביט הדמיה ב-6 רמות כך שעתה הוא נעמד על B, הגיבו היום המשקיעים להורדת הדירוג והמניה צללה ב-9.4%.

בסוף השבוע שר האנרגיה עוזי לנדאו את פלטפורמת ההפקה של פרוייקט "תמר". פלטפורמת הענק, שמשקלה 34 אלף טון וגובהה 290 מטרים, תשמש להפקת הגז הטבעי שיועבר אליה מקידוח תמר באמצעות צנרת שאורכה כ-150 קילומטר.

הגז הטבעי צפוי לעבור מהפלטפורמה לצנרת הגז של מדינת ישראל כבר בחודש אפריל הקרוב. ההשקעה בפרויקט תמר היא בהיקף של למעלה מ-3 מיליארד דולר. מבחינת מניותן של השותפות בקידוח, מניית דלק קידוחים עלתה ב-1.5%, מניית ישראמקו ב-1.3%, ומניית אבנר ב-1.7%.

מניית אי.די.בי אחזקות שצנחה ביום חמישי בכ-11% והגיעה לשווי השוק הנמוך ביותר שלה מאז שנת 1995 – פחות מ-500 מיליון שקל – ממשיכה לרכז עניין. בשבוע שעבר הודיעה החברה כי היא מנהלת מגעים עם נציגי הבנקים בדרך להסדר חוב בעניינה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.