Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות; האג"ח הממשלתיות צנחו

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים, על רקע המגמה השלילית שנרשמה עם הפתיחה בוול סטריט. כעת ממתינים המשקיעים בניו יורק לפרסום דו"ח נתוני התעסוקה בארה"ב אשר יפורסם ביום ו' הקרוב, ועשוי לרמוז על המשך מדיניות הריבית של הבנק הפדרלי המרכזי במדינה. באירופה ימתינו המשקיעים גם הם ליום ו' הקרוב, אז אמורה יוון להעביר תשלום עבור החוב המדובר – תשלום אשר ספק אם היא מסוגת לעמוד בו.

על רקע כל אלו, כאמור, ירד מדד ת"א 25 ב-0.1%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.2% ומדד הבנקים נחלש ב-0.3%. מדד הנפט והגז ננעל ללא שינוי, מדד הנדל"ן ירד ב-0.6% ומדד התקשורת, שזינק אתמול, עלה ב-0.4%.

לקראת סוף המסחר, לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן באירופה, שהפתיע ועלה ב-0.3%, החלו לרדת האג"ח הממשלתיות בעולם וכן בישראל, כאשר האג"ח ל-10 שנים ירדו ב-1.3% והאג"ח ל-30 שנים נפלו ב-3.1%.

לאחר שהחברות הישראליות סיימו את עונת הדו"חות של הרבעון הראשון של השנה, במוקד תשומת הלב עמדה גם היום חברת התרופות טבע, לאחר שיו"ר חברת מיילן, אותה מנסה טבע לרכוש, שיגר אתמול מכתב זועם ליו"ר טבע ודרש כי זו "תניח לחברה לנפשה". מניית טבע נחלשה ב-1.1%. מניית סלקום נחלשה גם היא ב-2.5%, על רקע דיווח כי החברה בוחנת מהלך להנפקת זכויות בהיקף גדול שינוע בין 120 ל-150 מיליון שקל.

ומה על יחס השקל-דולר? במחלקת המחקר של FXCM ישראל הסבירו הבוקר כי "הדולר-שקל נסוג מעט לאחור למרות שבעולם הדולר פתח את השבוע באופן חיובי. הדולר זכה אתמול לרוח גבית הודות לנתוני ייצור ובנייה טובים מהמצופה שפורסמו אמש בארצות הברית והגבירו את ההערכות כי הבנק הפדרלי יבצע העלאת ריבית כבר בספטמבר. אין ספק שהן הצהרתה האחרונה של ילן והן סדרת הנתונים החיוביים שפורסמו בשבועות האחרונים, ובעיקר בשוק התעסוקה, גורמים שוב לסוחרים לתמחר העלאת ריבית מוקדמת מן הצפוי".

"מנגד, האירו שוב נתון ללחצים סביב אי הוודאות באשר למגעים בין יוון לנושים", המשיכו. "בסוף השבוע הקרוב יפוג המועד שבו יוון אמורה לשלם לקרן המטבע הבינלאומית והצדדים מקווים להשיג הסדר חדש בימים הקרובים. אין ספק שאנו צפויים לראות השבוע הרבה כותרות בסוגיה הזו, מה שיגביר את התנודתיות הן באירו והן בדולר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן