Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים קלות

יום המסחר האחרון של השבוע בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה שלילית קלה, על רקע מגמה חיובית במסחר בוול סטריט ונאום הריבית של הבנק הפדרלי המרכזי בארה"ב אתמול. על פי הערכות שונות אשר הושמעו היום, הפד מתכנן להתחיל ולהעלות את הריבית במשק האמריקאי כבר השנה, על רקע אידניקטורים חיוביים אשר פורסמו לאחרונה.

אצלנו כאמור, ננעל המסחר בירידות שערים קלות, כאשר מדד ת"א 25 נחלש ב-0.2% ומדד ת"א 100 נחלש ב-0.2% גם הוא. מדד הבנקים ירד גם כן ב-0.2%, מדד התקשורת התחזק ב-0.3% ומדד הנדל"ן התחזק ב-0.7%. מדד הנפט והגז ריכז היום תשומת לב מיוחדת על רקע דבריו של ראש הממשלה אמש, ועלה ב-0.8%.

כאמור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה שטייניץ החליטו לקדם פתרון מהיר של משבר הגז. נתניהו התייחס אתמול בכנסת לנושא הגז הטבעי, ואמר כי "כשמדינת ישראל הייתה זו שחיפשה גז, היא לא מצאה גז. כשבאו חברות פרטיות הן מצאו. על-מנת שיבואו חברות נוספות וימצאו עוד גז צריך שזה יהיה כדאי". מניות הגז המשיכו להיסחר היום במגמה מעורבת, כאשר ישראמקו התחזקה ב-1.7%, רציו ירדה ב-0.2%, דלק קידוחים התחזקה ב-0.7% ואבנר טיפסה ב-0.4%.

מניית טבע המשיכה לרכז עניין גם היא, ועל רקע המשך ניסיון ההשתלטות שלה על חברת מיילן. כזכור, השבוע חברת אבוט, בעלת המניות הגדולה ביותר במיילן, הודיעה על תמיכתה בעצמאותה של מיילן וברכישת פריגו – מהלך אשר תקע מקל בגלגלי ניסיון ההשתלטות של טבע על החברה. אתמול רכשה טבע עוד 2 מיליון מניות מיילן, והגיעה לאחזקה כולל בהיקף של 4.3% במיילן. בינתיים נראה כי המשקיעים לא ממש נותנים אמון במהלך, ומניית החברה נחלשה ב-2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.