Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה חיובית

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים, על רקע עליות שנרשמות בבורסות וול סטריט, סין ואירופה. גם היום יוון המשיכה להיות במוקד המסחר.

אצלנו כאמור, המסחר ננעל במגמה חיובית, למרות שהבורסה ברחוב אחוזת בית בתל אביב ננעלה אתמול בירידות שערים. מדד ת"א 25 עלה ב-1% ומדד ת"א 100 התחזק ב-0.9%. מדד הבנקים הוסיף לערכו 1%, מדד התקשורת עלה ב-0.6%, ומדד הנדל"ן הוסיף לערכו 1%. מדד הנפט והגז התחזק ב-1.4%.

המסחר בוול סטריט הוקפא אמש במשך ארבע שעות, כאשר בארה"ב הכחישו כי האקרים פרצו למחשבי הבורסה. בעקבות כך ננעלה הבורסה בניו יורק בירידות שערים חדות. למרות זאת מתנהל היום המסחר בניו יורק בעליות שערים.

בינתיים באסיה המסחר גם הוא מתנהל בעליות, לאחר שהממשלה הסינית הודיעה כי היא מגבילה את מכירת המניות של המניות הגדולות למשך ששת החודשים הקרובים, במהלך נוסף לעצור את הנפילות שנרשמו בימים האחרונים. ההגבלה הסתנה כהצלחה, כאשר מדד שנגחאי נסק והוסיף 5.7% לערכו.

במקביל, יוון המשיכה לרכז עניין, כאשר ביום ראשון יפוג האולטימטום של שרי היוגרופ. היום הגישה יוון תכנית חדשה שכוללת קיצוצים ומיסים נוספים, בתמורה לסיוע אירופאי נוסף, ועל שרי היוגרופ להחליט האם לקבל את ההצעה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.