Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת. התאוששות יוון גרמה לאופטימיות באירופה, ואצלנו פרסום דו"ח לוקר היום, דו"ח מבקר המדינה בנושא הגז אתמול, ביטול השביתה במשק והתחזקות מניות התקשורת המקומיות – כל אלו עמדו ברקע למסחר היום בבורסה בתל אביב.

יוון מראה סימני התאוששות שמעודדים את המשקיעים. המדינה שהייתה במשבר כלכלי עמוק, על סף קריסה, וקיבלה סיוע נוסף מהאיחוד האירופאי, החלה לשלם את חובותיה. אתמול גם נפתחו הבנקים במדינה, לראשונה מזה שלושה שבועות, תוך הגבלות מסוימות.

בזירה המקומית, היום פורסם דו"ח לוקר ובו המלצות לגבי תקציב הביטחון. לפי הוועדה, יש לעגן בחוק את תקציב הביטחון לחמש השנים הקרובות, והיא ממליצה כי יעמוד על 59 מיליארד שקל. בנוסף היא ממליצה לקצץ בפנסיה של אנשי הקבע ולקצר את השירות הצבאי לגברים לשנתיים.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.1% ומדד ת"א 100 נחלש ב-0.2%. מדד הבנקים התחזק ב-0.6%, מדד התקשורת עלה ב-0.4%, ומדד הנדל"ן איבד 1.1% מערכו. מדד הנפט והגז זינק ב-2.3%, על רקע פרסום דו"ח מבקר המדינה אתמול בנושא מתווה הגז. בראש הביקורת עמדה טענת המבקר כי היעדר מדיניות ממשלתית בנושא הגז, יצר מונופול בשוק. עם זאת, הדו"ח הופנה כלפי המדינה ולא כלפי החברות המנהלות את עסקי הגז. מניות הגז נסחרו בעליות שערים, כאשר רציו נסקה ב-4.9%, דלק קידוחים התחזקה ב-4.1% ואבנר הוסיפה 4.8% לערכה.

העליות במניות הגז הן על רקע הודעת יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל הבוקר, כי אריה דרעי שר הכלכלה מבקש לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים ובעצם לאפשר לממשלה לאשר את מתווה הגז. דרעי יוכל לעשות זאת אם יחזור בו מכוונתו, ויגיש בקשה להפעלת סעיף בחוק ההגבלים העסקיים שמאפשר לעקוף את הממונה במקרה ומדובר בנושא מדיני או בטחוני.

מניות התקשורת פתחו את היום בירידות חדות, אך לבסוף מניית פרטנר התחזקה ב-0.3%, וסלקום עלתה ב-1%, בהמשך למגמה החיובית בה נסחרו מניות הסלולר מאז שבוע שעבר.

מניית אלון רבוע הכחול עלתה ב-0.6%, לאחר שבעלי רשת מגה, אלון הרבוע הכחול, הודיעו אתמול כי הם מעמידים למכירה את תחנות דור-אלון. בקבוצת אלון אישרו אתמול את הסדר החובות של מגה לנושיה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.