Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים; מניית מזור רובוטיקה זינקה

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה חיובית על רקע הירידות החדות בהן ננעל המסחר אתמול, בהשפעת המגמה השלילית בבורסות אירופה ואסיה. גם בשעה זו נרשמת מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט, אך אלו לא השפיעו על המסחר בבורסה בתל אביב, שם שלט כאמור הצבע הירוק במסכים עם נעילת המסחר.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.1%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.3% ומדד הבנקים התחזק ב-0.4%. מדד התקשורת ירד ב-1.1%, מדד הנדל"ן התחזק ב-0.6% ומדד הנפט והגז איבד 0.9% מערכו. מניית מזור רובוטיקה זינקה ב-10% לאחר שהודיעה אתמול על הזמנות ראשונות למוצריה בסין. מניית טבע נחלשה ב-0.2%, לאחר שהחברה הודיעה כי תחל לשווק תרופה חדשה לטיפול בכאבים לאחר קבלת אישור מנהל התרופות האמריקאי.

אתמול פורסם כי בחודש נובמבר הכנסות המדינה ממסים הסתכמו ב-21.2 מיליארד שקל בלבד, זאת לעומת צפי ל-21.6 מיליארד, נתון שעשוי להעיד על האטה במשק. לעומת זאת, בתחזיתם השנתית, העריכו אתמול כלכלני בית ההשקעות אנליסט כי הצמיחה במשק תסתכם בשנה הבאה ב-3.6% (מעל תחזיות בנק ישראל העומדות על 3% בלבד). כמו כן צופים באקסלנס כי שוק המניות המקומי יעלה במהלך 2015 ב-7%-8%.


הבורסה בתל אביב

ב-FXCM ישראל אמרו הבוקר כי קיימת סבירות נמוכה שהדולר יפרוץ את מחסום ה-4 שקלים לפני תום השנה. "הנסיגה החדה היא בעיקר תולדה של מימושי רווח בקרב סוחרי לונג, שכנראה סברו כי לאור רמת הקיצון החד-צדדיים של השוק הפוזיציות הללו מסוכנות מדי. גם בעולם ראינו ביממה האחרונה גל של מימושים בדולר. זוהי דינמיקה אופיינית לסוף שנה, כאשר הסוחרים מעדיפים לממש רווחים על הפוזיציות הרווחיות שלהם, ואין ספק שקניית הדולר-שקל היתה עסקה רווחית ביותר במחצית השנייה של 2014".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן