Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה מתל אביב ננעל בירידות שערים קלות

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה שלילית קלה על רקע פתיחת שבוע המסחר ברחבי העולם, וכן על רקע פיזורה של הכנסת הערב. אתמול, כזכור, ננעל מדד ת"א 25 בעליות של 0.6% – קרוב מאוד לרמת ה-1,500 הנקודות. בוול סטריט ובבורסות אירופה מתנהל בשעה זו המסחר בירידות שערים, זאת לאחר המגמה החיובית בה ננעל המסחר בבורסת ניו יורק ביום ו' על רקע דו"ח התעסוקה החיובי אשר פורסם. בינתיים, בירושלים מתנהלת בשעה זו ישיבתה האחרונה של הכנסת במתכונתה הנוכחית, בטרם תאשר הכנסת את חוק הפיזור המדובר.

כל אלו, כאמור, עמדו ברקע המסחר היום בתל אביב, אשר ננעל בירידות שערים קלות. מדד ת"א 25 נחלש ב-0.1%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.2% ומדד הבנקים דווקא התחזק וטיפס 0.5%. מדד התקשורת התחזק ב-0.4%, מדד הנדל"ן איבד 0.4% מערכו ומדד הנפט והגז ירד ב-0.5%.


הבורסה בתל אביב

בזירת המט"ח, לאחר נגיעה במחסום 3.99 שקלים הדולר-שקל חווה כעת מימושים. דוד מסיקה, מנכ"ל מט"ח 24 אמר הבוקר כי מדובר "בתיקון טכני יורד אך ללא שינוי מגמה ועל כן יש לשים לב כי, השלב הנוכחי של ירידות ישפרו את מחירי ייסוף החוזים מסוג LONG והימור על חידוש מגמת העלייה אל מעבר למחסום 4.000 שקלים". ב-FXCM ישראל אמרו כי למרות התנודתיות של הצמד דולר-שקל, "הסנטימנט כלפי השקל והכלכלה הישראלית בשפל ותקופת הבחירות, המתאפיינת באי-וודאות, רק תגביר את הלחץ על השקל, כאשר הצמד הולך ומתקרב לפסגה שנקבעה ביוני 2012 ב-4.09. מדהים שתוך חמישה חודשים מחק הצמד כמעט כליל ירידה של שנתיים". 

בניגוד למגמה השלילית אשר שלטה במסחר, מניות הביומד דווקא חגגו. חברת ביוליין המשיכה לטפס לאחר העליות אתמול, והוסיפה לערכה 9.4%, חברת פוטומדקס זינקה ב-13.8%, ומניית כלל ביוטכנולוגיה הוסיפה 9.2% לערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.