Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל בירידות; דסק"ש ואי.די.בי קרסו

הבורסה בתל אביב פתחה הבוקר את שבוע המסחר על רקע סוף השבוע עמוס האירועים הכלכליים. בארה"ב סגרה וול סטריט עוד שבוע של עליות עם שיאים נוספים של מדדי ה-S&P והדאו ג'ונס, באירופה הודיע הבנק המרכזי על תחילת תוכנית ההרחבה הכמותית (מה שהקפיץ את בורסות אירופה) וסין הורידה לראשונה מזה שנתיים את שיעורי הריבית על פיקדונות והלוואות בניסיון להמריץ את הכלכלה במדינה.

ישראל, לעומת זאת, ספגה ביום שישי מכה לדירוג האשראי שלה. חברת הדירוג פיץ' הותירה אומנם את הדירוג של ישראל על A, אך הורידה את התחזית מחיובית ליציבה – בין השאר בשל ההוצאות הביטחוניות הגבוהות בעקבות מבצע צוק איתן, הקיפאון בתהליך המדיני, והעלייה ביעדי הגירעון לשנים הקרובות.


הבורסה בתל אביב

כל אלו, כאמור, עמדו ברקע למסחר היום בתל אביב, אשר ננעל במגמה שלילית. מדד ת"א 25 נחלש ב-0.5%, מדד ת"א 100 ירד 0.6% ומדד הבנקים נחלש ב-0.6% גם כן. מדד התקשורת נסחר סביב רמות הפתיחה, מדד הנדל"ן נחלש ב-1.2% ומדד הנפט והגז איבד 1.5% מערכו.

מניית חברת אסם, אשר דיווחה הבוקר על רווח נקי של 102 מיליון שקל ברבעון השלישי, נחלשה ב-0.5%. חברת "כן פייט ביופרמה" זינקה ב-27.7% על רקע פער חיובי איתו הגיעה מהמסחר בוול סטריט. גם טאואר זינקה  והוסיפה 4.5% לערכה על רקע פער חיובי. מנגד בעקבות ביטול ההנפקה המתוכננת של חברת אדמה בניו יורק, צנחו מניות אי.די. בי פתוח ב-17.3% ודסק"ש ב-24.1%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.