Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל בירידות לאחר הודעת הריבית, מניות הגז והנפט זינקו

הבורסה בתל אביב פתחה היום את שבוע המסחר לאחר פגרת חג השבועות. את עיקר תשומת הלב ריכזה היום הודעת הריבית של בנק ישראל, אשר פורסמה בשעה 16:00 והותירה למשקיעים פרק זמן קצר להגיב להחלטה. בנוסף ברקע למסחר עמדה הודעתו המפתיעה של הממונה על ההגבלים העסקיים במשק דויד גילה כי החליט להתפטר מתפקידו – זאת על רגע ההסדר המתגבש בשוק הגז בארץ בניגוד לדעתו.

לאורך מרבית שעות היום התנהל המסחר ברחוב אחוזת בית בתל אביב במגמה מעורבת, אך זו התחלפה במגמה שלילית לאחר הודעת הריבית אחה"צ. כזכור, הוועדה המוניטרית בבנק ישראל החליטה, כצפוי, להותיר את הריבית במשק על כנה גם בחודש יוני – והריבית תיוותר על רמה של 0.1%. מאז הודעת הבנק השקל החל להתחזק למול המטבעות המובילים, כשהיורו צולל לעומת השקל ונחלש משמעותית.

עם סיום המסחר, כאמור, ננעל המסחר בבורסה בתל אביב בירידות שערים. מדד ת"א 25 נחלש ב-0.5%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.3% ומדד הבנקים נחלש ב-0.7%. מדד התקשורת עלה ב-0.4%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.4% ומדד הנפט והגז זינק והוסיף לערכו 1.3%.

בגזרת המניות, כאמור, את מרבית תשומת הלב ריכזו היום מניות הגז והנפט אשר זינקו על רקע התפטרותו של גילה, אשר נחשב למתנגד הגדול ביותר של ההסדר המתגבש בשוק הגז בארץ. קבוצת דלק זינקה בתגובה והתחזקה ב-3.4%, ומניית רציו הוסיפה 2.8% לערכה. מנגד, מניית חברת התרופות טבע נחלשה היום וירדה ב-1.3% לאחר ששבה מניו יורק עם פערים שליליים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.