Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל בירידות, מניית טבע התחזקה

המסחר בבורסה בתל אביב המשיך גם היום את המגמה שלילית, לאחר שאתמול רשם מדד ת"א 25 בירידה חדה של 1.5%. בוול סטריט מתנהל בשעה זו המסחר בירידות שערים קלות, והיום תופנה מרבית תשומת הלב להחלטת הריבית של הפד, אשר לא צפויה אומנם לקטוע את מדיניות הריבית האפסית – אך עשויה לספק רמזים באשר למועד המתוכנן לכך.

בתל אביב ירד היום מדד ת"א 25 ב-0.7%, וכמוהו גם מדד ת"א 100. מדד הבנקים הוביל את הירידות היום בבורסה והשיל 1.6% מערכו. מדד התקשורת יורד ב-1%, מדד הנדל"ן איבד 1% מערכו גם כן ומדד הנפט והגז נחלש ב-1.3%. טבע שרשמה אתמול ירידות חדות, עלתה היום והתחזקה ב-1.4%.

הדולר ממשיך לצנוח ושערו היציג ירד היום ב-0.6% ל-3.87 שקלים. מאז החלטת הריבית של בנק ישראל ביום שני, נפל ערכו של המטבע האמריקאי מול השקל ב-1.8%. ואולם במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי הגורם המרכזי שהביא למפנה במגמה של הדולר-שקל בחודש האחרון הוא ההיחלשות של הדולר בעולם. "המטבע האמריקני ממשיך לתקן מטה ולגלות חולשה מול המטבעות המרכזיים, וזאת על רקע ההרעה בנתוני המקרו בארצות הברית והטון המהוסס שמשמיע הבנק הפדרלי. אם גם הערב ינקוט הבנק הפדרלי בלשון רפה בנוגע לתזמון העלאת הריבית, הלחץ על הדולר רק יגבר והדבר יתבטא גם בירידה נוספת של הדולר-שקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.