Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל בירידות שערים, הדולר צנח ב-2.3% למול השקל

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה שלילית, לאחר שאתמול הוציא בנק ישראל את האוויר מהספקולציה של הימים האחרונים לפיה הוא צפוי (כפי שמעריכים ב-HSBC) להוריד את הריבית אל מתחת לאפס ולהנהיג תוכנית הרחבה.

הבנק החליט להותיר את הריבית על רמתה הנוכחית של 0.1% בשלב זה, אך המהלך השמרני, הוביל מיד לאחר פרסום ההחלטה לצניחה של הדולר שצנח היום, ושערו היציג עומד על 3.93 שקלים (ירידה של 2.3%). "התנועה הדרמטית הזו היתה תולדה של ספקולציה מופרעת לגמרי שהתבססה על ההערכה של HSBC כי בנק ישראל יוריד את הריבית לטריטוריה שלילית וישיק הרחבה כמותית", אמרו היום במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "השוק נסחף אחרי ההימור הפרוע הזה והצמד העפיל לשיאים חדשים, אבל אמש בנק ישראל שפך דלי של מי קרח על ההערכה הזו, כשלא רק הודיע על הותרת הריבית ללא שינוי אלא גם העלה את תחזית הצמיחה והאינפלציה ל-2016 ובחטיבת המחקר מעריכים כי הריבית תיוותר ללא שינוי עד סוף השנה".


הבורסה בתל אביב

"כגודל הספקולציה, כך גודל האכזבה והתפוצצות הבועה. לאור התיקון של הדולר בעולם – גם כן על רקע אכזבת השוק העולמי מהרטוריקה של הפדרל ריזרב – בהחלט ייתכן שנראה את הדולר-שקל מתקן בתקופה הקרובה כלפי מטה או מתכנס בגבולות שבין 3.90 ל-4".
"בסנטימנט הנוכחי קשה לראות את השוק מחזיר את הצמד אל מעל רמת 4. ואולם, גם אין להיסחף לנוכח הירידה החדה ביממה האחרונה של הצמד, ואין לראות בה סימן למפנה מהותי. בנק ישראל עדיין שומר את הקלפים בידו ועשוי בהחלט להפתיע בהמשך השנה עם הורדת ריבית נוספת, ובסופו של דבר פער הריבית והצמיחה של הדולר לעומת השקל צפויה להמשיך ולדחוף את הצמד מעלה בהמשך השנה".

היום, כאמור, ננעל המסחר בבורסה בירידות שערים כשמדד ת"א 25 נחלשב-0.7%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.6% ומדד הבנקים התחזק ב-0.6%. מדד התקשורת הוסיף לערכו 0.7% , מדד הנדל"ן התחזק ב-0.4% ומדד הנפט והגז נחלש ב-0.4%. מניות החברות הישראליות אשר נסחרות בוול סטריט נחלשו היום על רקע פער שלילי מהמסחר בניו יורק: מניית טבע נחלשה ב-1.6%, ומניית חברת כיל ירדה בשיעור דומה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.