Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל בירידות שערים; מדד הנפט והגז צנח ב-9.5%

המסחר בת"א ננעל בירידות שערים חדות על רקע הטלטלה בשוק הגז לאחר נסיגתו של הממונה על ההגבלים העסקיים מהסכם הפשרשה עם נובל אנרג'י ודלק, שאמור היה לאפשר להם להחזיק ולפתח את מאגר לוותין, לצד מאגר תמר. המגמה השלילית שלטה היום בתל אביב על אף עליות השערים בעולם ושבירת שיא של הדאו ג'ונס לאחר פרסום נתוני הצמיחה המרשימים בארה"ב. 

מדד ת"א 25 ירד ב-0.9%, מדד ת"א 100 איבד 1% מערכו ומדד הבנקים טיפס ב-1.4%. מדד הנפט והגז צנח ב-9.5%, מדד התקשורת ירד ב-1.1% ומדד הנדל"ן נחלש ב-0.5%.

הבוקר החליט באופן סופי הממונה על ההגבלים העסקיים, דיוויד גילה, לחזור בו הההסכם עם קבוצת דלק ונובל אנרג'י. משמעות ההחלטה היא פירוק ההחזקות של תשובה ואנרג'י במאגר "לוויתן" ו"תמר" על ידי מכירת החזקותיהם באחד משני המאגרים. המהלך צפוי לעקב את פיתוחו של מאגר "לוויתן" בכמה שנים. בעקבות ההחלטה מניות שותפויות הגז צללו: רציו צנחה ב-17.4%, אבנר ב-12.3% ודלק נפלה ב-15%.

אמש הגיע בנק לאומי להסדר עם הרשויות בארה"ב לגבי פרשת מעורבות הבנק בסיוע העלמת מס ללקוחותיו. לפי ההסדר בנק לאומי ידיח מתפקידה את מנכ"לית לאומי נאמנות, עדנה נפתלי. כמו כן, הסנק ישלם קנס בגובה של 270 מיליון דולר. מניית הבנק עלתה היום ב-4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.