Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל בירידות שערים, מניות הגז איבדו גובה

המסחר בתל אביב נעעל היום במגמה שלילית, על רקע ירידות השערים בעולם אתמול והיום. מחירי הנפט רשמו אתמול את הנפילה הגדולה ביותר מאז 2009, ואצלנו מניות שותפויות הגז המקומיות מרכזות עניין לאור נאום ראש הממשלה היום בוועדת הכלכלה, שדנה במתווה הגז.

הבורסה בוול סטריט נעלה אמש את יום המסחר הראשון שלה השבוע בירידות שערים, על רקע צניחת מחירי הנפט אל מתחת ל-40 דולר לחבית. מחיר חבית נפט WTI רשם נפילה בשיעור של 5.8%, ועמד על 37.6 דולר לחבית – מדובר במחיר הנמוך ביותר מזה 7 שנים. המגמה השלילית בוול סטריט נמשכת גם היום, כאשר המשקיעים ממתינים בציפייה להחלטת הריבית בארה"ב בשבוע הבא.

קריסת מחירי הנפט הובילה למגמה דומה בבורסות אסיה, בהובלת מדד שנגחאי בסין שאיבד היום 1.9% מערכו. באירופה נרשמות כעת ירידות שערים גם כן.

"אם אספקת הגז תיפגע – משק הגז יקרוס". כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו היום בפני וועדת הכלכלה בכנסת, כחלק מסבב הדיונים שנערך בה על מתווה הגז, בהשתתפות השחקנים השונים בנושא במשק. כזכור, נתניהו מכהן כעת גם כשר האוצר, לאחר שאריה דרעי התפטר מתפקידו, ובנאומו הוסיף ראש הממשלה כי ישראל משקיעה רבות במתקני הגז, ואף ציין כי שליח מיוחד יישלח למצרים כדי "להשיג פתרון לאתגר שנוצר", על רקע הודעת מצרים לאחרונה כי תקפיא את המגעים ליבוא הגז הישראלי. לאור כל זאת, מניות שותפויות הגז ריכזו היום תשומת לב במסחר, כאשר דלק קידוחים נחלשה ב-2.6%, אבנר ירדה ב-3.4% ורציו איבדה 2.4% מערכה.

כל זאת עומד, כאמור, עמד ברקע למסחר, אשר ננעל בירידות שערים. מדד ת"א 25 נחלש היום ב-0.9%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.8% ומדד הבנקים ירד ב-0.6%. מדד התקשורת איבד 0.9% מערכו, מדד הנדל"ן נחלש ב-1.1% ומדד הנפט והגז צנח וירד ב-1.7%.

מניית כיל נחלשה ב-2.6% היום, לאחר שחתמה אתמול עם חברת LLNP, אשר בבעלות לב לבייב, על מזכר הבנות לביצוע משותף של כריית פוספט בנמיביה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן