Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל בירידות שערים

המסחר בתל אביב מתנהל היום במגמה מעורבת, על רקע פתיחת שבוע המסחר בעולם והציפייה להחלטת הריבית בארה"ב. מניות שותפויות הגז המקומיות מרכזות עניין לאור הודעת מצרים אתמול ובציפייה לנאום נתניהו מחר בוועדת הכלכלה, הדנה במתווה הגז. עוד במוקד: קבוצת אלון הרבוע הכחול ממשיכה למכור את סניפי חברת הבת מגה.

שבוע המסחר בעולם נפתח היום עם נעילה חיובית בבורסות אסיה, על רקע ציפייה לפרסום נתוני מאקרו במדינה. החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על ירידות שערים, ובאירופה המדדים ימשיכו להגיב להחלטה על הרחבת המדינות המוניטרית שפורסמה ביום חמישי האחרון.

איציק נוי, מנכ"ל קב' ההשקעות הבינלאומית Smart Capital, מציין הבוקר כי "שוק ההון התאכזב מתוכנית התמריצים (אשר הסתכמה בהורדת ריבית) של ה-ECB, ותגובת מדדי המניות (ירידות שערים חדות) לא איחרה לבוא. חשוב להדגיש, אמנם הירידות חדות, אך הן מהוות תיקון טכני בריא למהלך העליות המרשים אשר החל בספטמבר וימשיך עד לסוף השנה". נוי מוסיף כי "שווקי המניות נכנסים לישורת האחרונה לקראת העלאת ריבית הפד בשבוע הבא והסנטימנט הכללי ברור – עד להחלטת הריבית (בטווח הקצר), מדדי המניות המובילים בוול סטריט יציגו סנטימנט שלילי". לדברי נוי, נתון התעסוקה החיובי בארה"ב, "מאשר סופית את העלאת הריבית המיוחלת. לאחר התוצאות הטובות והוודאות הכמעט מוחלטת בדבר העלאת הריבית, הפערים בין שני הבנקים המרכזיים החשובים בעולם, ECB והפדרל ריזרב, ילכו ויגדלו".

כל זאת עומד, כאמור, ברקע למסחר אצלנו, כאשר מדד ת"א 25 מתחזק ב-0.1%, מדד ת"א עולה ב-0.1% גם הוא ומדד הבנקים מטפס ב-0.2%. מדד התקשורת מאבד 0.5% מערכו, מדד הנדל"ן מתחזק ב-0.1% ומדד הנפט והגז עולה ב-0.3%.

אתמול הודיע מצרים כי תקפיא את השיחות על יבוא הגז מישראל. מניות שותפויות הגז במוקד היום לאור ההחלטה, כאשר דלק קידוחים נחלשת ב-0.8%, אבנר יורדת ב-0.3% ורציו מאבדת ב-1.7% מערכה. מחר יופיע ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון וועדת הכלכלה על מתווה הגז.

מניית כיל מטפסת ב-0.8% בשעה זו, לאחר שחתמה עם חברת LLNP, אשר בבעלות לב לבייב, על מזכר הבנות לביצוע משותף של כריית פוספט בנמיביה.

מניית אלון הרבוע הכחול מרכזת תשומת לב גם היום, לאחר שרמי לוי רכש ארבעה מסניפי מגה, בעסקה שהיקפה 18 מיליון שקל. עסקה זו מצטרפת למכירת 17 סניפים בהיקף של 95 מיליון שקל אשר בוצעה בסוף השבוע. מניית אלון הרבוע הכחול מתחזקת ב-0.8% כעת, ומניית רמי לוי עולה ב-0.8% גם היא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן