Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל במגמה חיובית, מניות שותפות הגז התחזקו

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה חיובית קלה על רקע עליות השערים שנרשמות בשעה זו בוול סטריט, שם ממתינים היום המשקיעים להחלטת הריבית החודשית של הבנק הפדרלי המרכזי. הריבית תיוותר כמובן על רמתה האפסית, אך המשקיעים יחשפו אחר רמזים בנאומה של הנגידה ג'נט ילן באשר למועד בו יחליט הבנק להעלות את הריבית במדינה. בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו המסחר במגמ המעורבת על רקע המשך המתיחות בין יוון לבין נושותיה, כשמוקדם יותר צוטט ראש הממשל ההיווני ציפראס כשאמר כי המדינות הנושות מנסות להשפיל את יוון. אצלנו בינתיים, נראה כי נוצר חיכוך ראשון בין ראש הממשלה ומשרד האוצר על רקע רצונו של נתניהו בהצעת תקציב דו שנתית – והתגדות אשני האוצר.
  
נתון נוסף אשר עמד היום ברקע למסחר היה עדכון הצמיחה שפרסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על פי  האומדן השני של הלמ"ס, הצמיחה במשק ברבעון הראשון של השנה עמדה על 2.1% בלבד, ולא 2.5% לפי האומדן הראשון.


  
כל אלו, כאמור, עמדו ברקע למסחר היום בתל אביב אשר ננעל בעליות שערים קלות. מדד ת"א 25 ננעל סביב רמות הפתיחה, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.3% ומדד הבנקים נחלש ב-0.3%. מדד התקשורת טיפס ב-0.7%, מדד הנדל"ן זינק והוסיף לערכו 1.4% ומדד הנפט והגז התחזק ב-1%.
  
מניות שותפויות הגז רשמו היום עליות על רקע פרסומים כי שר התשתיות שטייניץ נפגש עם יצחק תשובה ובימים הקרובים צפויים שורה של דיונים במטרה להגיע לסיכומים בסוגיית הגז. מניית חברת דלק קידוחים הוסיפה היום 1.2% לערכה, ומניית רציו טיפסה ב-1%. אך במוקד תשומת הלב עמדה היום מניית חברת אקסלנז, אשר נסקה והוסיפה 39.1% לערכה לאחר שדיווחה על קבלת אישור השלטונות בסין לשיווק מוצר לאבחון חיידקי pylori. גם מניית טבע התחזקה היום והוסיפה 0.4% לערכה, למרות שחברת "אבוט" המחזיקה ב-14.5% מחברת מיילן (עליה מנסה טבע להשתלט) הודיעה על תמיכתה בניסיון ההשתלטות של מיילן על חברת פריגו – ובכך למעשה פוגעת בניסיונותיה של טבע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן