Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל במגמה שלילית

המסחר בבורסה בתל אביב התנהל היום במגמה שלילית, על רקע ירידת מחירי הנפט לשפל של 11 שנים, כאשר מחיר חבית עומד על פחות מ-35 דולר. מנקיינד נפלה ב-20% לאחר הפסקת שיתוף הפעולה עם ענקית התרופות סאנופי. כלל ביטוח איבדה מערכה 9% ואי.די.בי ירדה ב-8.5%.

בארה"ב ננעלו אמש המדדים המובילים במגמה מעורבת, על רקע פעולות הממשל הסיני לעצירת הנפילה בבורסה המקומית – שמחקה את הירידות החדות מתחילת השבוע. הבוקר קפץ מדד שנגחאי בסין ב-2.2%, החוזים העתידיים בניו יורק בירידה עם פתיחת המסחר, ומדד הנפט יורד ביותר מ-4% נכון לשעה זו ומגיע לשפל של 11 שנים, כאשר מחיר לחבית עומד על 34.6 דולרים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי "ירידות השערים אמנם נבלמו ביממה האחרונה, הודות להזרמת הנזילות של הבנק הסיני, ואולם ניכר שרף החשש עדיין גבוה וכל נתון או כל דיווח עלולים ליצור אפקט של כדור שלג ולדרדר את השווקים מטה. גם המשך ירידת מחיר הנפט, המתיחות המדאיגה בין סעודיה לאיראן והסרת התמיכה המוניטרית של הפדרל ריזרב, מגבירים את שנאת הסיכון בשוק".

מנקיינד המשווקת משאף אינסולין ספגה היום מכה נוספת, כאשר ענקית התרופות סאנופי ביטלה את הסכם שיתוף הפעולה עימה. מניית מנקיינד התרסקה היום ב-20%. אי.די.בי נפלה ב-8.5% לאחר שעסקת המכירה של כלל ביטוח הנמצאת תחת שליטתה, לחברת מקרולינק – נפלה. כלל ביטוח איבדה מערכה 9%. 

מדד ת"א 25 ירד ב-0.5%, ת"א 100 נפל ב-0.6%. מדד הבנקים איבד מערכו 1.3%, מדד הנפט והגז נפל ב-2% בקירוב, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.06% ואילו מדד התקשורת רשם עליה של 0.4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.