Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל בעליות, מניית טבע טיפסה

המסחר בבורסה ננעל בעליות שערים על רקע העליות החדות שנרשמו בבורסות אירופה ובוול סטרים במהלך סוף השבוע. בבורסה בניורק נרשמו עליות חדות במדדים המובילים על רקע דו"ח התעסוקה לחודש אפריל, אשר הצביע על הוספה של 223,000 משרות חדשות למשק במדינה – נתון גבוה מהמצופה. אחוז האבטלה בארה"ב ירד ל-5.4% בלבד. על רקע הדו"ח החיובי, כאמור, ננעל המסחר בבורסה האמריקאית בעליות של למעלה מ-1%, כשמדד הדאו ג'ונס התחזק ב-1.5%. 

בזירה המקומית שואבים המשקיעים עידוד מהחלטתה של סוכנות הדירוג פיץ' לאשרר את דירוג האשרי של ישראל והשאירו על רמת A – עם תחזית המוגדרת כ"יציבה". על פי סקירת החברה, התחזית היציבה היא פועל יוצא של צמצום הגירעון במשק. גם הקמתה הסופית של הממשלה החדשה תוסיף ליציבות, גם אם הזמנית, במשק.

כל אלו, כאמור, עמדו ברקע המסחר: מדד ת"א 25 התחזק ב-1.1%, מדד ת"א 100 עלה בשיעור דומה ומדד הבנקים הוסיף 0.3% לערכו. מדד התקשורת הוסיף לערכו 0.7%, מדד הנדל"ן זינק ב-1.7% ומדד הנפט והגז זינק גם הוא 2.3%.

מניית טבע התחזקה ב-1.4% על רקע דיווחים בארה"ב כי החברה נמצאת במגעים לגיוס 25 מיליארד דולר נוספים – אשר אמורים לשמש להגדלת הצעת הרכישה לחברת מיילן. מניית חברת טאואר, אשר שבה מניו יורק עם פער חיובי גדול, זינקה ב-6.7%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.