Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל בעליות שערים; הבנקים טיפסו

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים, לאחר שאתמול ננעל המסחר בירידות חדות כשהמדדים ת"א 25 ות"א 100 נחלשו בלמעלה מ-1%. וול סטריט נפתח במגמה חיובית לאחר ירידות השערים החדות ששלטו במסחר בסוף השבוע האחרון. 

כאמור, המסחר ברחוב אחוזת בית בת"א ננעל במגמה חיובית. מדד ת"א 25 התחזק ב-0.7%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.6% ומדד הבנקים זינק ב-2.1%. מדד התקשורת נחלש ב-1.2%, מדד הנדל"ן עלה ב-0.2% ומדד הנפט והגז הוסיף 0.4% לערכו. מחר, כזכור, ינעל המסחר בבורסה לשבוע הנוכחי עקב ציון יום הזיכרון ויום העצמאות בימים הקרובים.

בגזרת המניות, את עיקר תשומת הלב המשיכה לרכז גם היום מניית ענקית התרופות טבע, אשר אתמול צנחה ואיבדה למעלה מ-5% מערכה בבורסה בתל אביב. היום שבה המנייה גם להיסחר בוול סטריט לאחר שביום ו' האחרון המנייה צנחה גם בניו יורק על רקע אישור של מנהל התרופות האמריקאי לחברה מתחרה להתחיל ולשווק תרופה מתחרה לקופקסון המוכר. מניית החברה עלתה בת"א והוסיפה 0.6% לערכה.

שער הדולר מוסיף לרכז עניין, במיוחד על רקע ההערכות הגוברות כי בנק ישראל ישיק בקרוב תכנית הרחבה כמותית משלו. "הירידה החדה של הצמד שקל-דולר נבעה בעיקר מן הצניחה של הדולר בעולם", העריכו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "הדולר-אינדקס נסחר בירידה משמעותית לאורך כמעט כל השבוע שעבר, וזאת על רקע עוד ועוד נתוני מקרו מאכזבים שפורסמו בארצות הברית, ונראה שגם בקרב הנהלת הבנק הפדרלי גוברים הקולות המעדיפים לדחות את הקשחת המדיניות המוניטרית. לפחות לפי שעה, נראה שהעלאת הריבית תידחה לרבעון הרביעי של השנה". 

"גם מדד המחירים לצרכן, שפורסם בשבוע שעבר בישראל, הוסיף למומנטום היורד של הדולר-שקל", המשיכו. "לאחר שני מדדים שליליים, המדד הצביע על עלייה של 0.3% במרץ. הנתון החיובי מאפשר לבנק ישראל להשהות מהלכים מרחיבים נוספים, דהיינו הורדת ריבית, ואולי אף הרחבה כמותית. אם מדד אפריל יהיה גם חיובי, הספקולציות על צעדים מעין אלה ילכו ויתפוגגו, והשקל צפוי להתחזק".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.