Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל בעליות שערים קלות; מניות הסלולר התאוששו

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה חיובית קלה על רקע פתיחת שבוע המסחר בניו יורק (אתמול לא התקיים מסחר בשל יום מרטין לות'ר קינג), אך מירב תשומת הלב מופנית השבוע דווקא לכיוון אירופה, שם צפוי נגיד הבנק האירופי, מריו דראגי, להודיע ביום חמישי על תוכנית הרחבה כמותית גדולה שעשויה להוביל לפיחות בערכו של היורו מול המטבעות המרכזיים בעולם.

"הצפי כרגע בשוק הוא כי הבנק ישיק השבוע תכנית הרחבה כמותית בהיקף מסיבי, בדומה לתוכנית שהוציא לפועל הבנק הפדרלי בעקבות המשבר של 2008", הסבירו הבוקר ב-FXCM ישראל. "בפועל פירוש הדבר הדפסה מסיבית של אירו, כאשר ההערכה מדברת כי היקף התוכנית יהיה כ-600 מיליארד אירו. תוכנית כזו צפויה לתת את האות לפיחות מתמשך של האירו למול כל המטבעות, והן למול השקל. כעת יש לראות מה יהיה היקף התוכנית ומתווה התוכנית והאם השוק יאמין כי יהיה בכוחה של התוכנית לאושש את הכלכלה המתדרדרת של אזור האירו".


הבורסה בתל אביב

על רקע כל זאת, המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום במגמה מעורבת, כשבוול סטריט נפתח המסחר במגמה שלילית. בבורסה בתל אביב, כאמור, ננעל היום המסחר בעליות שערים קלות כשמדד ת"א 25 התחזק ב-0.1%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.2% ומדד הבנקים נחלש ב-0.8%. מדד הנדל"ן ירד ב-0.1%, מדד הנפט והגז איבד 0.9% מערכו ומדד התקשורת שנפל אתמול ביותר מ-4% התחזק מעט וטיפס ב-0.3%.

מניות התקשורת שרשמו אתמול ירידות חדות לאור התחרות המתגברת בענף, התאוששו היום. מניית סלקום  זינקה היום והוסיפה 9% לערכה, בעוד מניית פרטנר התחזקה  ב-6.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.