חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה נסגר בעליות; הבנקים זינקו 3%, הטכנולוגיה 2%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בעליות שערים, על רקע המתנה לכנס הבנקאות ביום שישי בו ינאם נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי. המשקיעים מקווים להודעה על הרחבה כמותית נוספת במסגרת המאבק בהאטה במשק האמריקאי ובתקווה שבנקים אחרים בעולם ינהגו באופן דומה. במקביל, מגיעה עונת הדוחות הרבעוניים בשוק ההון לשיאה, כשבימים הקרובים צפויים לדווח על תוצאותיהם הבנקים הגדולים וגם חברת אי.די.בי, אשר השוק ממתין לראות אם תכלול הערת "עסק חי" בדוחות.

מדדי ת"א 25 ו-100 עלו בכ-1.1%, ומדד הבנקים התחזק ב-3%, על רקע דוחות חיוביים של הבנקים הגדולים. מדד הנדל"ן עלה ב-1.3%, מדד הנפט והגז הוסיף 3%, ומניות הטכנולוגיה טיפסו 2%.

צילום: רויטרס

המערכת הפוליטית המשיכה לסעור היום סביב תיק ההשקעות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובקשתו לבצע בו שינויים, כשלאחר מכן חזר בו ראש הממשלה. על רקע הדברים, פרסם מגזין פורבס כי שוויו המוערך של ראש הממשלה הוא 41 מיליון שקל. הערכת השווי נערכה כחלק מדירוג הפוליטיקאים העשירים בישראל לשנת 2012, שיפורסם בגיליון ראש השנה של המגזין.

עונת הדוחות בעיצומה. הבנק הבינלאומי פרסם היום את תוצאותיו לרבעון השני של השנה. על פי דוח הבנק, הרווח הנקי עלה ב-43% והגיע ל-143 מיליון שקל. התשואה על ההון ברבעון השני של השנה עמדה על 9.8%, לעומת 7.3% בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הבנק מריבית נטו גדלו ב-0.5% והסתכמו ב-572 מיליון שקל. הכנסות המימון הגיעו ל-584 מיליון, עליה של כ-14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מניית הבנק רשמה היום עלייה של 3.1%.

גם אפריקה השקעות פרסמה את דוחותיה, ורשמה כצפוי הפסד של 725 מיליון שקל ברבעון השני, עקב הפחתת שווי לנכסי החברה הבת אפי פיתוח במוסקבה. על פי הדוחות, בחצי השנה הראשונה של 2012 רשמה אפריקה הפסד של 715 מיליון שקל, ביחס לרווח של 84 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה. מניית החברה רשמה היום עלייה של 2.6%. 

חברת אי.די.בי פרסמה הבוקר הודעה לפיה היא מחפשת משקיע לחברה. על פי הפרסום טרם ידוע האם המגעים המתקיימים בעניין יובילו לעסקה. על רקע הפרסום עלתה מניית החברה במהלך היום, אך עם תום המסחר רשמה ירידה של כ-0.9%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן