Forbes Israel Logo

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים, מניית פייסבוק צנחה

שבוע המסחר אשר נפתח היום בוול סטריט המשיך את המגמה השלילית אשר שלטה בבורסה בניו יורק בסוף השבוע החולף, עקב נאומה של נגידת הבנק הפדרלי ג'נט ילן לפיו תופחת מדיניות רכישת האג"ח פעם נוספת – לרמה של 55 מיליארד דולר. בימים שלאחר ההודעה איבדו המדדים המרכזיים כ-1% מערכם, וכעת נראה כי ירידות השערים טרם הסתיימו. 

בנוסף לנאומה של ילן, התגברות המתיחות בין רוסיה למדינות המערב מוסיפה עצבנות לשוק גם היא. היום התכנסו מדינות ה-G7, וסיכמו על הדחתה של רוסיה מהארגון על רקע הסיפוח של חצי האי קרים.

צילום: רויטרס

כל אלו, כאמור, גורמים לעצבנות רבה בקרב המשקיעים ומביאים למגמה השלילית אשר אפיינה את המסחר גם היום. עם סיום המסחר נחלש מדד הדאו ג'ונס ב-0.2%, מדד ה-S&P 500 נחלש ב-0.5%, ואילו הנאסד"ק צנח ואיבד 1.2% מערכו. מניית פייסבוק הייתה אחת הנפגעות העיקריות מהמצב, כשאיבדה היום 4.7% מערכה.

בבורסות אירופה ננעל המסחר בירידות שערים גם כן, כשמדד הדאקס הגרמני הוביל את הירידות וצנח ב-1.7%. גם בפריז נרשמה ירידה חדה כשהבורסה איבדה 1.4% מערכה. בבורסות אסיה ננעל מוקדם יותר המסחר בעליות שערים, כשהבורסה הסינית הובילה את העליות והוסיפה 1.9% לערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.