Forbes Israel Logo

המסחר בתל אביב ננעל במגמה חיובית; הערב: החלטת הריבית בארה"ב

הבורסה בתל אביב נעלה את יום המסחר במגמה חיובית על רקע המגמה השלילית באסיה הבוקר והמגמה היציבה שנרשמת בוול סטריט בשעה זו.

מדד ת"א 25 רשם עלייה של כ-0.3%, מדד הנפט והגז התחזק בשיעור של 0.4% ומדד ת"א 100 הוסיף 0.5% לערכו. מדד הבנקים נחלש ב-0.2%, מדד הנדל"ן טיפס ב-1%, ומדד התקשורת עלה ב-כ-2.3%.


הערב צפוי הפד לפרסם את החלטתו בנוגע לשיעור הריבית, כאשר מוקדם יותר החודש אותתו בבנק כי על רקע מספר נתוני מאקרו מעודדים יתכן וזו תעלה. כבר בדצמבר 2015 הודיע הבנק על העלאת הריבית במספר פעימות לאורך השנה. יחד עם זאת, ההערכות כעת הן כי הנגידה ילן לא תודיע היום על העלאת הריבית, וכי זו תעלה רק פעם אחת בהמשך השנה.

בישראל, פורסם אמש מדד המחירים לצרכן, שהציג ירידה של 0.3% כפי שחזו ההערכות.

לאחר שאמש פרסמו חברות תקשורת מובילות בישראל, פרטנר, סלקום והוט, את הדוחות הכספיים שלהן לשנת 2015, והציגו ירידה חדה מאוד בשיעורי הרווח שלהן, הבוקר נסחרות המניות של חברות התקשורת במגמה חיובית כאשר מניית פרטנר התחזקה בכ-5% ומניית סלקום הוסיפה לערכה 9.1%.

הבוקר הודיע שר האוצר משה כחלון כי בכוונותו להגביל את שכר הבכירים במשק ל-2.5 מיליון שקלים בשנה, לאחר שפורסם זה מכבר כי שכר מנהלי הבנקים הגדולים במשק נע ב-2015 בין 4.5 ל-8 מיליון שקלים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.