חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המעצבים דולצ'ה וגבאנה ישלמו 440 מיליון דולר על העלמת מס

דרמה בעולם האופנה. זוג מעצבי העל דומיניקו דולצ'ה וסטפנו גבאנה הורשעו בהעלמת מס ונקנסו ב-440 מיליון דולר. בית משפט במילאנו פסק לטובת רשות מסים האיטלקית וקבע כי זוג המעצבים בעלי בית האופנה דולצ'ה וגבאנה אשמים בהעלמת מס. 

על פי החלטת השופטים, השניים נמצאו כאשמים בכך שב-2004 מכרו את המותג העממי שלהם D&G ללחברת החזקות שהקימו בלוקסמבורג כדי להתחמק מתשלום מסים באיטליה. מדובר על העלמת מס בהיקף של למעלה מ-1.3 מיליארד דולר. בית המשפט קבע כי המעצבים הנמיכו את ערכה של החברה במכוון על מנת להתחמק מתשלום מסי ההעברת הבעלות עליה. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

החקירה הרשמית נגד צמד מעצבי העל החלה ב-2007 לאחר השלמת עסקת המכירה. בהתחלה האמינו השניים כי הסיכויים שלהם להוכיח את חפותם גדולים, אולם בית המשפט העליון באיטליה חשב אחרת. בנוסף לקנס הכספי מתנהל נגד כל אחד מהמעצבים הליך פלילי, אשר אם יפסידו בו הם עלולים להיכנס ל-5 שנים לכלא. 


דומיניקו דולצ'ה (מימין) וסטפנו גבאנה | צילום: רויטרס

דולצ'ה וגבאנה נכנסו השנה לדירוג המיליארדרים העולמי של פורבס במקום ה-736. השניים ממקומים במקום ה-11 בדירוג המיליארדרים מאיטליה. הונו של כל אחד מהם מוערך בכ-2 מיליארד דולר. 

המעצבים הקימו את מותג האופנה המשותף שלהם לפני 28 שנים, בשעה שהיו קשורים זה לזה במערכת יחסים רומנטית. ב-2011 החליטו השניים לסגור את המותג D&G ולהתמקד במותג הדגל הקרוי על שמם. על פי הערכות פורבס השניים מחזיקים כיום ב-50% מהחברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן