חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המפסיד הגדול בזירה המשפטית: משה לדור

פרקליט המדינה משה לדור לא מבין עד היום מדוע מבקשים את ראשו בעקבות פרשת אולמרט, שהרי התביעה מפרקליט לשלם מחיר אישי "מסוכנת מאוד לתפקודה של התביעה הכללית״. לדור לא מבין כנראה את מה שמבינים בציבור הרחב: שהניסיון להרשיע את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט קיבל כבר מזמן אופי אישי, שעל הפרק עומדת שאלת היוקרה והכבוד של הפרקליט. ומכיוון שבפרשות העיקריות שבעטיין הוגש כתב האישום נמצא אולמרט זכאי, הרי שהכישלון של לדור עמוק וצורב. 

על הכישלון של לדור השנה אפשר לומר כי כגודל הציפיות שהוא בנה, כך גודל האכזבה. הדיווחים שהופיעו בתקשורת לאורך השנים מסגרו את אולמרט כראש ממשלה מושחת, שמשתמש במשרתו כדי לקדם אינטרסים, שמקבל טובות הנאה על ימין ועל שמאל ושכיסיו התפוחים מלאים במעטפות כסף. 

לדור | צילום: אריאל ירוזולמסקי, ג'רוזלם פוסט

הפרקליטות הייתה משוכנעת, כלי התקשורת היו משוכנעים, הציבור הרחב היה משוכנע. אולמרט אולץ להתפטר בלחץ טענות הלכאורה, שלאיש לא היה ספק באמיתותן. חבל שבזירה שבה היה צריך להוכיח את הטענות, קרס מגדל החשדות והטענות כבמטה קסם. 

אולמרט זוכה מהאישומים בפרשות המרכזיות, ראשונטורס ומעטפות הכסף. בפרשת מרכז ההשקעות הורשע בהפרת אמונים. לו היה בוחר בכך, יכול היה אולמרט לנפנפן כזבוב טורדני, כלא היו, ולשוב לפוליטיקה. בינתיים, לדור טרם אמר נואש ובחודש שעבר הגישה הפרקליטות ערעור על הזיכוי בשתי הפרשות. 

ואם לא די בכך, הרי שגם בתביעת הדיבה שהגיש נגדו אולמרט נאלץ לדור "לאכול את הכובע״, כששיגר ביולי האחרון מכתב התנצלות בו חזר בו מטענות שהעלה כנגדו בראיון לעיתון הארץ והביע צער "כי מר אולמרט חש נפגע מהדברים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן