חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המפסיד הגדול של חיפושי הגז: עופר נמרודי

עופר נמרודי הוא איש של חלומות. בין היתר, הוא חלם על "סילון של נפט עף מהים״, שעליו סיפר לכל מי שהסתופף בכנס שעסק בקידוחי "מירה״ ו״שרה״ בים התיכון. באותה אווירה של התגלות רוחנית הוא סיפר למשקיעים בכנס אחר מהו סוד ההצלחה: "הקונץ הוא להשקיע מעט ולעשות הרבה, ולא להשקיע הרבה כסף ולהתפלל״. קונץ או לא קונץ, הפסדיהם של המשקיעים ב״שרה״ וב״מירה״ הגיעו לכ־155 מיליון דולר.

זאת לא הייתה השנה המוצלחת בתולדותיו של נמרודי. האמת היא שלא היו לו שנים מוצלחות במיוחד בעת האחרונה. על החלום להיות איל עיתונות הוא ויתר בהדרגה, ככל שהורע והלך תחת ניהולו מצבו של מעריב. על החלום להיות איל נפט הוא ויתר ככל הנראה במהלך השנה הנוכחית.

שני הקידוחים של הכשרה אנרגיה הפיקו שלל הצהרות אופטימיות ומלאות אנרגיה, רק נפט הם לא מצאו. בהתחלה קרסו התקוות הרבות שנתלו בקידוח "מירה״, כשהתברר שהוא יבש לגמרי, להוציא כמובן מי ים מלוחים, אבל אז עוד שידרו אופטימיות בהכשרה אנרגיה, הסבירו שמדובר בפעילות "אקספלורציה״ שנועדה לעזור בקידוח "שרה״. 

צילום: ורדי כהנא

האופטימיות שפעה עד שהתברר שהמצב אצל "שרה״ זהה לחלוטין: גז נישט, נפט יוק, או בלשון ההודעה לבורסה: "לא נמצאו בקידוח כמויות מסחריות של הידרוקרבונים ולכן הוחלט לנטוש את באר הקידוח״.

מה שיפה זה, שנמרודי ממשיך להפריח הצהרות אופטימיות על ריצה למרחקים ארוכים ועל ימים טובים יותר שבוא יבואו. הכסף, בכל מקרה, כספם של המשקיעים בחלומות של נמרודי, נותר עמוק־עמוק מתחת לאסדה מול חופי חדרה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן