חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המפסיד הגדול תדמיתית: יעקב פרי

יעקב פרי עשה השנה מהפך: את כיסא המנהלים הנוח עליו הוא ישב במזרחי־טפחות (ולפני כן בסלקום) הוא המיר במושב המכונית שאיתה הוא מתרוצץ ברחבי הארץ בין כינוס לחוג בית. אם הכל יתנהל כמתוכנן, יימצא לו לאחר הבחירות כיסא מיניסטר נוח לא פחות, או לכל הפחות כיסא ח״כ באופוזיציה, שגם הוא סחורה חמה בשוק הפוליטי בימים אלה.

ובכל זאת, סביב עזיבתו את מזרחי־טפחות והצטרפותו לשורות המפלגה שהקים יאיר לפיד, נשמעו כמה טונים צורמים. בחודשי כהונתו האחרונים כיו״ר הבנק נחשפה מערכת היחסים העכורה בצמרת הקבוצה והרוחות סערו סביב המכתב הבוטה שכתב מנכ״ל הבנק אלי יונס לאברהם (בייגה) שוחט והודלף לתקשורת. 

בנק ישראל פצח בבדיקת איכות הממשל התאגידי בבנק, שנועדה לברר את פרטי הפרשה. אבל פרי לא חיכה לתוצאותיה, והודיע על פרישה לטובת החיים הפוליטיים. 

יעקב פרי | צילום: ניב קנטור באדיבות אנשים ומחשבים pc.co.il

נדמה היה שקרון הבחירות הגיע בדיוק בזמן. אלא שאז חטף היו״ר לשעבר מכה מכיוון אחר: הוא ולפיד זכו לביקורת ציבורית נוקבת על הצטרפותו לרשימה המתיימרת לייצג את מעמד הביינים – דווקא את פרי, שצבר לעצמו הון נאה במהלך השנים. התקשורת פצחה בעיסוק אובססיבי בכמה שווה הרכש החדש, המוערך בלא מעט מיליוני שקלים. ופרי? הוא מבטיח שאם יידרש לכך במסגרת פעילותו החדשה, יחשוף את הונו והציבור יתאכזב. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן