Forbes Israel Logo

הנהלת הבורסה מתפוררת: אחרי לבנון – גם היו"ר ברונפלד התפטר

הזעזועים בבורסה נמשכים: שבוע בלבד לאחר סיום תפקידה של המנכלית, אסתר לבנון, הודיע היום גם יו"ר הבורסה, שאול (סם) ברונפלד, כי הוא מתפטר מתפקידו. ההתפטרות הגיעה יממה אחת בלבד אחרי הניסיון של רשות ניירות ערך לדחוק את ברונפלד מתפקידו.

"אני נאלץ להתפטר מתפקידי בגלל פעולות נמשכות ל'השתלטות עוינת' על הבורסה, מצד רשות ניירות ערך", ירה ברונפלד במכתב ההתפטרות. "מצד אחד, הרשות מאשימה את הבורסה בכל הנזקים שנגרמו לשוק ההון על ידי הרגולציה הלא-מידתית. מצד שני, הרשות מבטלת בהבל פה את העשייה הרבה והטובה, במשך שנים רבות, של סגל הבורסה והדירקטורים".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

"הרשות גם מתערבת מעבר לסביר בניהול האקזקוטיבי של הבורסה, ובכך פוגעת בניהולה התקין. היא טישטשה את הגבול הברור בין פיקוח לגיטימי, לבין התערבות ניהולית, לא לגיטימית. לנוכח כל אלה המשך שרותי שוב אינו אפשרי. אני נפרד בצער מהדירקטוריון וממנהלי ועובדי הבורסה ומודה לכולכם על העזרה שהושטתם לי בכל שנות עבודתי", כתב.

סם ברונפלד | צילום: משה שי

רק אתמול שלח יו"ר רשות ני"ע שמואל האוזר מכתב חריף לברונפלד, בו קרא לבורסה שלא לכלול את ברונפלד בוועדת האיתור למנכ"ל הבורסה. לדברי האוזר, "מינוי יו"ר דירקטוריון הבורסה כחבר בוועדה עלול לפגום בממשל התאגידי שכה נחוץ להתנהלותה".

"כדי להפוך את הבורסה למשאב לאומי", כתב האוזר, "יש הכרח בחשיבה אחרת והדבר כולל גם את מי שמוביל את פעילותה של הבורסה – יו"ר דירקטוריון הבורסה ומנכ"ל הבורסה. אין מנוס מדיון באחריותם של אלה למצבה הנוכחי של הבורסה, לכך שלא ננקטו עד היום הצעדים שנדרשו כדי להצעיד את הבורסה קדימה, חרף המשבר הכלכלי וההאטה בבורסות רבות בעולם".

ברונפלד הגיב כבר אתמול לטענות שהועלו במכתב, וטען כי הוא נועד "להסיט לעבר הבורסה את הביקורת על תפקוד הרשות, אשר נושאת באחריות כבדה למצב שוק ההון. אחריות הרשות צויינה על ידי אנשי משק רבים, כולל פעילי שוק ההון שהופיעו בפני ועדת בן חורין". היום, כאמור, הודיע על התפטרותו.

לפני שבוע הודיעה מנכ"לית הבורסה אסתר לבנון על עזיבה, על רקע משבר בבורסה בתל אביב, שנפגעה בין היתר ממחזורי מסחר נמוכים ומיעוט הנפקות. "לצערי, איני מרגישה תמיכה נחרצת של הדירקטוריון בתכנית שהצגתי, בה מפורטות הפעילויות אשר בוצעו בבורסה להגברת הנזילות ושכלול המסחר", כתבה לבנון בהודעת ההתפטרות. השבוע עזב את תפקידו גם יוני שמש, המשנה למנכ"ל לבנון.

בתגובה להתפתחויות בבורסה אמר יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, כי הוא "מאמין כי הבורסה בתל-אביב תצא מחוזקת מההתפתחויות האחרונות. יש לבורסה דירקטוריון מקצועי, מנוסה ואחראי, ואני סמוך ובטוח כי הוא יפעל בהקדם למינוי מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון ראויים. הבורסה בתל-אביב היא משאב לאומי, ויש להשיב לה את מקומה החשוב בכלכלה הישראלית. אני משוכנע כי תחת הנהגה של הנהלה חדשה, הבורסה תעלה למסלול של צמיחה ופיתוח ותצעד לעידן חדש של בורסה מודרנית, משוכללת ואטרקטיבית הן למשקיעים מקומיים והן למשקיעים זרים. לצד זאת, מכירה הרשות בצורך להתאים את הרגולציה למצב השוק, ואנו פועלים במלוא המרץ לחזק את שוק ההון, לפתח אותו, וליישם הקלות לגופים המפוקחים". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.