חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

“הנסיגה בתפוקת התעשייה ברבעון האחרון – החדה ביותר מאז 2011”

סקר ציפיות שערכה מחלקת המחקר הכלכלי בהתאחדות התעשיינים מעלה כי 20% מהתעשיינים צופים לירידה נוספת במצבת העובדים בתעשייה לרבע הראשון של 2013. כמו כן עולה מהסקר, כי ברבע האחרון של 2012 חודשו פיטורי העובדים מהתעשייה – 25% מהתעשיינים דיווחו על פיטורי עובדים, אל מול 13% בלבד שרשמו עלייה במצבת העובדים.

על אף פיטורי העובדים המדווחים בתקופה הנסקרת, אחוז התעשיינים המדווחים על קושי בגיוס עובדים מקצועיים לתעשייה עלה בסוף שנת 2012 ל- 76%. זאת לאחר שעמד על 74% ברבעון השלישי אשתקד. קושי מיוחד בגיוס עובדים מקצועיים דווח על ידי תעשייני הגומי והפלסטיק, הכרייה ומוצרי הבנייה, הנייר והדפוס.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים מפורבס ישראל – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: רויטרס

סקר הציפיות מדווח גם על קשיי אשראי בלתי מבוטלים איתם מתמודדים התעשיינים. קשיי האשראי בולטים בעיקר בקרב המפעלים הקטנים והבינוניים , שכמחציתם מדווחים על קשיים – 53% מהמפעלים הקטנים והבינוניים נתקלו בקושי בקבלת אשראי חדש ברבע האחרון של 2012, לעומת 48% שדיווחו על קושי בסקר הקודם.

בד בבד, דיווחו 48% מהמפעלים הקטנים והבינוניים כי נתקלו בקושי בשמירה על מסגרת האשראי הקיימת. זאת לעומת 53% שדיווחו כך בסקר הקודם. בד בבד, בסוף שנת 2012 העמיקה השחיקה ברווחיות היצוא- 42% מהיצואנים רשמו ירידה ברווחיות, אל מול 8% בלבד שרשמו שיפור.

בהתאם לציפיות, ברבע האחרון של 2012 העמיקה הירידה בתפוקה התעשייה – 40% דיווחו על נסיגה בתפוקתם, אל מול 28% שדיווחו על גידול, כשבקרב מרבית התעשיינים, מדובר בגידול קל בלבד. הנסיגה המדווחת בתפוקת התעשייה ברבע האחרון של 2012, הינה החדה ביותר בעוצמתה מאז החלו הירידות בסוף 2011, אך עדיין מתונה יחסית לנסיגות החדות שנרשמו בעיצומו של משבר 2008/9.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן