חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הסבב הבא יתחיל שעתיים אחרי תחילת הפסקת האש

שעתיים אחרי כניסת הפסקת האש לתוקף ייפול קסאם תועה בשטח פתוח, רחוק מכל מקום יישוב. הם רק רוצים להוכיח שניצחו, יסבירו הפרשנים. אנחנו פה המבוגר האחראי – בשביל קאסם אחד נלך לעוד סיבוב?

שבועיים לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף, ינחתו 5 קסאמים בשטח פתוח בישראל. זה הג'יהאד האיסלאמי, ידווחו בחדשות, והמומחים יסבירו שהחמאס מנסה לאכוף את הפסקת האש, לא תמיד בהצלחה. בשביל 5 קסאמים בשטח פתוח נצא למלחמה?

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

חודש וחצי לאחר הפסקת האש ייפלו 4 קסאמים בשטחו של קיבוץ בדרום הארץ, ורקטת גראד תפגע באשקלון. אין נפגעים והנזק מועט. חמאס לא משתתף בירי, יסבירו הח"כים. צה"ל יגיב בהפצצת דיונת החול שמסביבתה נורו הקסאמים. בשביל 4 קסאמים וגראד נסתכן בפגיעה באזרחים?

נתניהו וקלינטון. ומה יקרה שנה אחרי הפסקת האש? | צילום: רויטרס

5 חודשים לאחר הפסקת האש, יעצרו כוחות צה"ל בג'נין מספר חשודים בטרור. בתגובה ינחתו 16 קסאמים בשטחי יישובים בדרום, ורקטת גראד תפגע בבאר שבע. צה"ל יגיב בהפצצת אזורי השיגור, ויפגע גם במנהרות הברחה. זכותנו להגן על עצמנו, יבהירו הבכירים במיל' – אבל חשוב לשמור על מידתיות. בשביל 16 קסאמים וגראד נסתכן בפגיעה בחיילי צה"ל?

7 חודשים אחרי הפסקת האש ינחתו 15 קסאמים בשטחים פתוחים. אין נזק, אין נפגעים. נגיב בחומרה אם זה לא ייפסק, יאמרו שרי השורה השנייה באולפני הטלוויזיה. בינתיים צה"ל לא יגיב. בשביל כמה טילים בשטח פתוח נצא למלחמה שיודעים איך מתחילה אך את סופה לא נדע?

למחרת יפגעו 12 קסאמים בשטח פתוח בחממות קיבוץ ששמו לא יפורסם. אסור להיגרר לפרובוקציות של הג'יהאד, יסבירו הח"כים מהאופוזיציה. אין נזק, אין נפגעים. אין תגובה.

גם למחרת.

שנה לאחר הפסקת האש יפגעו כמה מטחים בשדרות ובנתיבות, ורקטת גראד תפגע באשקלון. צה"ל יגיב בהפצצת מחרטה ברצועה, פעיל ג'יהאד איסאלמי ייהרג. 

בשביל גראד אחד נגיב? | צילום: רויטרס

למחרת יפלו עשרות קסאמים בישראל ו-4 גראדים יפגעו בבאר שבע. באולפנים יסבירו שזו התגובה להרג פעיל הג'יהאד אתמול. לראשונה גם החמאס ישתתף בירי. צה"ל יגיב בלילה בהפצצת מנהרת הברחות ריקה. בשביל כמה קסאמים ו-4 גארדים נבעיר את המזרח התיכון?

13 חודשים לאחר הפסקת האש יהרוג צה"ל שלושה פעילים חשודים עם מטענים בגדר הגבול עם רצועת עזה. בתגובה ינחתו במהלך הלילה 80 טילים בשדרות, בנתיבות וביישובי הדרום. גארדים באשקלון ובבאר שבע. צה"ל יגיב בהפצצות ליליות על מחרטות, עמדות חמאס, ומנהרות ברצועה.

למחרת יכריז החמאס על ביטול הפסקת האש בשל פשעי הציונים, ועשרות קסאמים ורקטות יפלו בישראל, רובם בשטחים לא מיושבים. הממשלה תאיים בפעולה צבאית ותעביר מסרים לחמאס, באמצעות מצרים. צריך לעצור את ההידרדרות הזאת עכשיו, יזהירו הח"כים, הפרשנים והמומחים. בשביל כמה רקטות נכניס גם את תל אביב למקלטים?

22 חודשים לאחר הפסקת האש, 3 חיילי צה"ל ייהרגו מפיצוץ מנהרת תופת בגבול הרצועה. צה"ל ייצא למבצע "קשת ירוקה" להשבת ההרתעה. במהלך ההפצצות, ההפגזות, החדירה הקרקעית המוגבלת והירי לדרום, ייהרגו למעלה מ-1,500 פלסטינים ו-25 אזרחים וחיילים ישראלים.

הח"כים, הפרשנים, המומחים, ראשי האופוזיציה והבכירים במיל' יתהו לאן נעלמה ההרתעה, איפה טעינו, למה לא עצרנו את זה מוקדם יותר, ואיך קרה ששוב הגענו לשפיכות הדמים הזוועתית הזו.

טורים קודמים של הכותב:

מבצע "עמוד ענן": הבעיה עם עובדות

לאן באמת נעלם השמאל הישראלי?

הפרובוקציה של יזהר אשדות: שיר מחאה אלטרנטיבי

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן