Forbes Israel Logo

הסופה מתפשטת בארה"ב: מינוס 51 מעלות וכוויות קור בתוך 10 דקות

המערב התיכון בארה"ב רועד מקור ביממה האחרונה בעקבות הסופה "הרקולס" שהביאה עמה את הטמפרטורות הנמוכות ביותר לאזור מזה שני עשורים. בעוד החזאים והמומחים הזהירו מקור מסכן חיים שמתקדם לעבר מזרח המדינה, התנאים הקשים ברחבי המערב התיכון הביאו לביטולן או דחייתן של למעלה מעשרת אלפים טיסות.

מושל מיניסוטה, מארק דייטון, הורה לסגור את כל בתי הספר הציבוריים כדי להגן על הילדים מיציאה לאוויר הקפוא. הרשויות בשיקאגו שינו החלטה מוקדמת והורו גם לסגור את המוסדות החינוכיים.

"הטמפרטורות הנמוכות ביותר זה שני עשורים הגיעו אל צפון ארה"ב ומרכזה", נמסר מהשירות הלאומי למזג אוויר בארה"ב. "יחד עם הרוחות החזקות, הטמפרטורות הללו מסכנות חיים, ובמקומות מסוימים זה ירגיש כמו 51 מעלות מתחת לאפס".


נלחמים בשלג ובקור העז בארצות הברית. צילום: רויטרס

במכון המטארולוגי האמריקאי הזהירו מקור ורוחות מסכנות חיים במערב ומרכז צפון-דקוטה, אזורים בהם הטמפרטור צנחה עד ל-51 מעלות מתחת לאפס. הסופה תמשיך להכות בשני השלישים המזרחיים של ארצות הברית במהלך אמצע השבוע,

אחד החזאים במדינה הזהיר כי הקור העז יכול לגרום לכוויות קור או היפותרמיה לבני אדם וחיות מחמד בתוך 10 דקות. סטודנטים באוניברסיטאות שיקגו ומדינת אילנוי התבקשו להישאר בבתים, כאשר הטמפרטורה באזורים אלה הגיעה למינוס 18 מעלות, הטמפרטורה הנמוכה ביותר שנמדדה בשיקגו מאז 1996.

על פי הודעת השירות הלאומי למזג אוויר בארה"ב, גל הקור הקיצוני נובע מצירוף נסיבות נדיר יחסית, שמאפשר לרוחות קרות מהקוטב הצפוני לנוע הרבה יותר דרומה מאשר בדרך כלל. עם זאת, על פי החזאים, התופעה אמורה לחלוף כבר בימים הקרובים. "עד סוף השבוע, הטמפרטורות אמורות להתמתן בכל רחבי המדינה", נמסר.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.