Forbes Israel Logo

הסטטיסטיקאי הראשי לשעבר: המערכת הציבורית משותקת

אמש, בסיום מסיבת העיתונאים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הפתיע פרופ' שלמה יצחקי את העיתונאים והודיע כי סיים את תפקידו. "באתי רק להיפרד מכם. לפני חמש דקות קיבל סמנכ"ל משאבי אנוש בלמ"ס הודעה במייל שהוחלט לא להאריך את חוזה העבודה שלי. זו לא צורה נאותה לסיים תקופה של 11 שנים בתפקיד הסטטיסטיקן הממשלתי".

בראיון הבוקר לגל"צ ביקר פרופ' יצחקי את המערכת הציבורית וניהולה. "אני איש מקצוע ושיטת הניהול של הממשלה הייתה נראית לי גרועה. אני לא מתכוון מבחינה פוליטית כי פוליטיקאים לא שולטים, המנגנונים הממשלתיים משתקים את המערכת הציבורית ולכן היא כל כך לא יעילה, הסקטור הציבורי מתנהל כמו רוסיה של שנות ה-50".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

יצחקי סיפר על הבירוקרטיה השולטת: "החוק במדינת ישראל לפעמים מהווה רק כלי בידי משפטנים בכדי להפר את רוח החוק". הסטטיסטיקאי הראשי לשעבר הוסיף כי על אף שקיים חוק במדינה האומר כי להגיש ללשכה המרכזית את המידע שהיא מבקשת "לקבל מידע ממשרד ממשלתי לוקח 3 שנים של מאבקים בין היועצים המשפטיים. חלק ממשרדי הממשלה מנצלים את זה שהנתונים בידיהם ומונעים מהציבור לדעת את האמת".

אתמול בלילה הודיע משרד רה"מ כי נתניהו שוחח עם פרופ' יצחקי בעקבות הפרסומים על הדרך שבה פוטר. נתניהו אמר ליצחקי: "לא מקובלת עליי הדרך הזאת ואני מתנצל שכך זה נעשה. זה לא ראוי, אדם צריך לשמוע על סיום תפקידו בדרך אחרת. אברר כיצד זה קרה. אני מבקש להודות לך על השנים שבהן שירתת את המדינה".

את יצחקי יחליף פרופ' דני פפרמן שימונה בקרוב. יו"ר הוועדה המאתרת לתפקיד יוג'ין קנדל בחר בפפרמן וביקש ממנו לחבור למגזר הציבורי, אולם הליך המינוי עדיין לא הושלם והוא צפוי להסתיים בימים הקרובים, ואולי רק בשבוע הבא

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.