Forbes Israel Logo

הסלבריטאים המשפיעים ביותר: לאן נעלם מייקל ג'יי פוקס?

כנראה שירידתה מהאוויר של תוכנית הטוק שואו של אופרה ווינפרי היא לא כזה סיפור גדול. כמעט שנתיים אחרי שהתוכנית הסתיימה, ווינפרי נותרה הסלבריטאית המשפיעה ביותר בארה"ב על פי דירוג פורבס.

לפי סקר של חברה E-Poll Research, כ-48% מהאמריקאים מדרגים את ווינפרי כבעלת השפעה גדולה. מדובר בירידה של 1% בלבד ביחס לנתון בשנה שעברה, גם אז היא עמדה בראש הרשימה. נתוני הרייטינג של הרשת OWN שהקימה ווינפרי מתחילים לטפס באיטיות אחרי פתיחה חלשה, בעיקר הודות לראיונות בלעדיים שמשיגה הכוכבת, כמו למשל הראיון שבו הודה לאנס ארמסטרונג בשימוש בסמים. המשדר בן שני החלקים משך 28 מיליון צופים מסביב לעולם. נתוני הרייטינג בפריים טיים של הרשת עלו ב-17% השנה, לפי נילסן.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הקסם של ווינפרי עבר גם לאחד מבני טיפוחיה: ד"ר מהמט אוז. הוא מדורג במקום השישי ברשימה, עם שיעור השפעה של 40%. מדובר בנתון חשוב עבור הד"ר, אשר נותן חסות למוצרים שמדענים רבים מוצאים שנויים במחלוקת, כמו סוגים שונים של תרופות הומאופטיות.

חברת E-Poll מדרגת 7,500 סלבס בהתבסס על 46 מאפיינים. ציון של 40% השפעה שקיבל ד"ר אוז משמעו ש-40% מהציבור האמריקאי מאמינים כי הוא בעל השפעה. הממוצע של כל הסלבס שנבדקו היה 11%.

על פי מנכ"ל החברה, המונח "משפיע" יכול להיות בעל משמעות שונה עבור אנשים שונים, אולם עבור רובם הכוונה היא למישהו שיש לו משמעות תרבותית. זה לא תמיד סימן לכך שהסלב הוא אדם אהוב. דונאלד טראמפ, אשר פספס את העשירייה הראשונה רק במעט, עם שיעור השפעה של 35%, היה בעל מדד חיבה של 15% בלבד בקרב הנסקרים. התכונה הבולטת שלו: גסות רוח.

אדם מעניין שלא נכנס לרשימה השנה הוא מייקל ג'יי פוקס. השחקן, אשר בשנה שעברה דורג במקום השני, נפל למקום ה-13 בדירוג 2013. פוקס היה עסוק בעבודה על פרויקטים טלוויזיוניים, כמו הקומדיה המבוססת על חייו שתעלה בקרוב, אולם הוא לא נחשף לציבור בזמן האחרון כמו שעשה בשנה שעברה. 

תוספת מעניינת לרשימה היא זו של הבמאי/שחקן קלינט איסטווד, אשר דורג במקום ה-13 בשנה שעברה. אז בזמן שרבים לעגו למופע האימים שלו בוועידה הרפובליקנית, נראה שהמחזה המביך לפחות עזר לו להיות משפיע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.