חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הספורטאים האולימפיים המרוויחים – גמר נשים: שראפובה זוכה

הקאמבק האדיר של מריה שראפובה הקפיץ אותה חזרה מהמקום ה-126 בעולם אל פסגות הדירוג, אבל לאורך כל הדרך – גם בתקופת השפל – שראפובה לא הפסיקה להכניס כסף, וכסף טוב. אחרי שהפכה לאישה ה-6 שהשלימה זכייה בכל ארבעת התארים הגדולים בעולם הטניס, היא גם הספורטאית המרוויחה בעולם כבר שנה שמינית ברציפות ובשנה האחרונה והרוויחה 27.1 מיליון דולר השנה בלבד – מהם 5.1 מיליון כספי זכיות בתחרויות, והשאר מחסויות, הופעות ציבוריות וכו'. בין נותני החסות שלה נמצא את "אוויאן", חברת המים המבוקבקים, את סמסונג – אבל המממנת הגדולה היא כמובן "נייקי" שחתמה איתה הסכם נוסף ל-8 שנים ב-2010, בשווי 70 מיליון דולר.

במקום השני מבין הספורטאיות נמצאת טניסאית נוספת – הסינית לי נה, שהרוויחה 18.4 מיליון דולר במהלך השנה האחרונה. גם לה יש חוזי חסות עם סמסונג ונייקי, וגם עם מרסדס בנץ, וכוחה מודגם בחוזה שלה מול נייקי המאפשר לה גם לעטות לוגואים אחרים על המגרש.

גם במקום השלישי נמצאת טניסאית – סרינה וויליאמס, עם 16.3 מיליון דולר, מהם 5 מיליון עבור ניצחונותיה. בעוד היא מצפה למדליית זהב אולימפית שלישית, היא כבר הרוויחה במהלך הקריירה שלה 38 מיליון דולר עבור הזכיות – מה שמציב אותה במקום הרביעי בענף הטניס בכללותו, כולל גברים.

המקום הרביעי שמור לטניסאית אף הוא  – קרולין ויזנייקי הדנית שהרוויחה 13 מיליון דולר השנה. רק במקום החמישי נמצאת לא-טניסאית: נהגת המרוצים האמריקאית דניקה פטריק, שלא רק סגרה חוזי פרסום עם ענקית המשחקים סגה ועם קוקה קולה זירו, אלא היא גם מושא החיפוש הפופולרי ביותר בתחום הספורט ב"יאהו" לשנת 2011, יותר מכל ספורטאי אחר – גבר או אישה. גם היא הרוויחה כ-13 מיליון דולר השנה

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן