Forbes Israel Logo
עובדי גוגל מחוץ למטה החברה בקליפורניה לאחר ההודעה על ההתאגדות. צילום: shutterstock
עובדי גוגל מחוץ למטה החברה בקליפורניה לאחר ההודעה על ההתאגדות. צילום: shutterstock

"הספיק לנו": זה מה שעשו עובדי גוגל שלא הסכימו עם מדיניות החברה

226 עובדי גוגל בארצות הברית החליטו להתאחד ולהקים לראשונה איגוד עובדים שיאבק במדיניות לא מוסרית של החברה ויגן על זכויות העובדים

הבשורה: קבוצה של 226 עובדי גוגל בארה"ב הקימה איגוד שיהיה פתוח לכל העובדים והקבלנים של ענקית הטכנולוגיה, חברת האם אלפבית. זהו מהלך מרכזי ומשמעותי שמגיע על רקע מחאת עובדי הטכנולוגיה שהאשימו את חברות עמק הסיליקון בנוהלי עבודה לא הוגנים ועסקאות לא מוסריות.

עובדי אלפבית הכריזו על ההתאגדות ביום שני בטור חיצוני שפורסם בניו יורק טיימס, ויושבי הראש הנבחרים של הארגון כתבו כי הם יבטיחו שהעובדים ידעו על מה הם עובדים, ויוכלו לבצע את עבודתם בשכר הוגן, ללא חשש מהתעללות, נקמה או אפליה. מנהיגי האיגוד כתבו כי מנהלי החברה דחו את חששותיהם במקום העבודה "הרבה יותר מדי זמן".

העובדים האשימו את החברה גם בפרקטיקות לא אתיות בגין עבודתה עם "ממשלות מדכאות ברחבי העולם", מה שמאפשר לצבא להשתמש בטכנולוגיות הבינה המלאכותית שלה. הם חתמו על כרטיסי איגוד עם ארגון עובדי התקשורת באמריקה (CWA), שמונה למעלה מ-700 אלף חברים.

הוושינגטון פוסט מציין כי האיחוד אינו מבקש לעבור הליך אשרור באמצעות המועצה הלאומית ליחסי עבודה (NRLB), מה שאומר שלא יהיו לו זכויות מיקוח קיבוציות, דבר שמגביל את סמכויותיו ואת כוחו. למרות העדר האשרור, ה-CWA אמר לוושינגטון פוסט כי התארגנות מסוג זה על ידי עובדי גוגל עדיין נחשבת כאיגוד מוגן על פי החוק הלאומי ליחסי עבודה.

ההצהרה שהכריעה

בהצהרה ששותפה עם פורבס, אמרה קארה סילברשטיין, מנהלת תפעול כוח אדם של גוגל: "העובדים שלנו הגנו על זכויות העבודה וזכויות העובדים שאנו תומכים בהן. אבל כמו שתמיד עשינו, נמשיך לתקשר ישירות עם כל אחד מהעובדים שלנו".

ההודעה מגיעה חודש לאחר שה-NRLB הגישה תלונה נגד גוגל בהאשימה את החברה בפיטורים לא חוקיים של שני עובדים בגין מחאה נגד מדיניות החברה וניסיון להקים איגוד עובדים. פיטורי העובדים הגיעו לאחר שהם ניסו להתארגן כנגד חתימת ההסכם בין גוגל ל-IRI Consultants, חברת ייעוץ בתחום משאבי אנוש המסייעת לחברות להכשיל את מאמצי ההתאגדות של עובדיהן. זה בא גם לאחר שגוגל פיטרה בחודש שעבר את אחת האחראיות על האתיקה בתחום ה-AI בחברה, טימניט גברו, לכאורה בגלל סכסוך סביב מאמר שהיתה שותפה לחיבורו. במאמר של גברו נמצא כי מודלים בשפות AI – כולל אחד שבנתה גוגל – הציגו הטיה מבנית כלפי נשים ומיעוטים אתניים. עובדי גוגל התארגנו בעבר כדי להתנגד לפעולות החברה שהם רואים כבלתי מוסריות. בשנת 2018, החליטה החברה שלא לחדש את חוזה הפנטגון לאחר שהעובדים התנגדו לעבודתה בפרויקט Maven, שהשתמש ב-AI למען שיפור תקיפות מזל"ט ממוקדות. החברה גם סיימה את מדיניות הבוררות הכפויה שלה לאחר ש-20 אלף עובדים ערכו הפגנה בשנת 2018 כדי למחות נגד המנכ"ל לשעבר אנדי רובין שקיבל חבילת פרישה של 90 מיליון דולר לאחר שהואשם בהטרדה מינית.

צילומים: Shutterstock

https://secure.cardcom.solutions/e/xo64

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן